ماه: می 2015

  • تشکیلات بهائیت و روشنفکری ایران

    تشکیلات بهائیت و روشنفکری ایران نوشته: مهدى نائینى با بررسی و تحقیق در تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران عصر قاجار به خوبی شاهد انتقادات سریع و بی پروا روشنفکران عصر قاجار نسبت به فرقه ضاله بابیه و بهائیت خواهیم بود. از میان روشنفکران دینی می توان از سید جمال الدین اسدآبادی و از روشنفکران متاثر از فرهنگ و…

    بیشتر بخوانید »
  • تحریف قرآن در نظر بهائیت

    تحریف قرآن در نظر بهائیت از آنجائی که لازمه ظهور هر شریعت جدیدی ، نسخ شریعت قبلی است لذا بهائیان، «بیان» را ناسخ «قرآن»، و «اقدس» را ناسخ «بیان» می دانند. زعما و مبلغان بهائی، در پاسخ این سؤال که چرا: «بیان ناسخ قرآن است»؟ عموماً پاسخ می دهند: به دلیل تحریف قرآن مجید. در حالی که منابع اساسی و…

    بیشتر بخوانید »
  • تحریف احادیث توسط« حسینعلی نوری»

    تحریف احادیث توسط« حسینعلی نوری» کتاب«ایقان» به گفته« شوقی افندی » بزرگ ترین و قدیمی ترین کتاب بهائیت محسوب می­شود. این کتاب توسط«میرزا حسینعلی نوری» برای اثبات دعاوی« علی محمد شیرازی» در سال های ۱۲۷۸ یا ۱۲۸۰ هجری قمری نوشته شده است. در مقدمه این کتاب از شوقی افندی چنین نقل شده است:« در بین جواهر اسرار مخزونه و لئالی…

    بیشتر بخوانید »
  • تأویل، ابزار عوام‌فریبی در بهائیت

    تأویل، ابزار عوام‌فریبی در بهائیت   منبع: http://marefateadyan.nashriyat.ir/node/75#_ednref51 نتیجه بحث   استناد بها در تأویلات خویش به آیه هفتم آل عمران باطل است: زیرا:   ۱٫ تأویل در آیه مذکور و بقیه آیات ربطی به مقصود بها ندارد. اصلاً مربوط به مبحث الفاظ و معانی آن نبوده، بلکه امور عینی مراد است.   ۲٫ مطابق آیات مذکور، جز خدا فقط…

    بیشتر بخوانید »
  • پیگرد بابیان و بهائیان در ایران

    پیگرد بابیان و بهائیان در ایران نویسنده:فریده دوستدار در ایران ۹۹ درصد از جمعیت مسلمانان هستند . از این تعداد بیش از ۹۰ درصد پیروان شیعه دوازده امامی (اثنی عشری یا دوازده امامی)۱ میباشند که بزرگترین فراکسیون شیعه است. حدود ۸ درصد سنی میباشند . بقیه جمعیت بین مسیحیان شرقی (بیشتر ارمنی، آشوری ، کلدانی ) و پروتستان ، با…

    بیشتر بخوانید »
  • پرویز ثابتی

    پرویز ثابتی پرویز ثابتی فرزند حسین در سال ۱۳۱۵ در سنگسر از توابع سمنان در محله ای به نام تپه سر در یک خانواده بهائی به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در دبستان حسینیه و شاه پسند سنگسر از سال ۱۳۲۲ تا ۱۳۲۸ و دوران دبیرستان را در فیروز بهرام تهران از ۱۳۲۸ تا ۱۳۳۴ گذراند، همچنین در دانشکده حقوق…

    بیشتر بخوانید »
  • بیت العدل و تبلیغ

    بیت العدل و تبلیغ مقدمه بیت العدل در پیام مورخه هشتم فوریه ۲۰۱۳ خطاب به بهائیان جهان برای جذب مشارکت جوانان جهت تشکیل ۹۵کنفرانس در تابستان ۲۰۱۳ در کشورهای گوناگون مطالبی دارد. بیت العدل وفق رویه همیشگی برای تشویق به تبلیغ ،در این پیام نیز از آحاد بهائیان می خواهد تا جانفشانی نموده تلاش نمایند تا غیر بهائیان را که…

    بیشتر بخوانید »
  • بیت العدل و تبلیغ تبشیری(۱)

    بیت العدل و تبلیغ تبشیری(۱) تشکیلات نگاهی بر تبلیغ به شیوه تبشیری تبلیغ تبشیری برای نخستین بار در سال ۱۸۷۲ مطرح شد و برای تبلیغ آیین مسیحیت استفاده شد. فرقه شاهدان یهوه را چارلز تیز راسل(۱۸۵۲ – ۱۹۱۶) تأسیس کرد. او با مطالعه و تأمل در کتاب مقدس در حدود سال ۱۸۷۲ میلادی به این نتیجه رسید که مسیح در…

    بیشتر بخوانید »
  • بیت العدل و تبلیغ تبشیری(۵)

    بیت العدل و تبلیغ تبشیری(۵) تشکیلات اگر اینگونه می بود باید سعدى علیه الرحمه را با شعار ” بنى آدم اعضاى یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند” که ششصد سال قبل از بهاءالله گفته است ، بانى تمدن جدید بشری قلمداد نمود! بی اطلاعى بیت العدل مصون ازخطا از واژه “لا شرقیه ولاغربیه” و تقلید ناشیانه از شعارهاى مسلمین براى…

    بیشتر بخوانید »
  • بیت العدل و تبلیغ تبشیری(۴)

    بیت العدل و تبلیغ تبشیری(۴) تشکیلات بیت العدل و تبلیغ مقدمه بیت العدل در پیام مورخه هشتم فوریه ۲۰۱۳ خطاب به بهائیان جهان برای جذب مشارکت جوانان جهت تشکیل ۹۵کنفرانس در تابستان ۲۰۱۳ در کشورهای گوناگون مطالبی دارد. بیت العدل وفق رویه همیشگی برای تشویق به تبلیغ ،در این پیام نیز از آحاد بهائیان می خواهد تا جانفشانی نموده تلاش…

    بیشتر بخوانید »
دکمه بازگشت به بالا
بستن