مقالچه

هویت جناب بهاءالله با استفاده از کتب فرقه بهاییت

هویت جناب بهاءالله با استفاده از کتب فرقه بهاییت

۱- صفت و نعت «علیه» از آن دولت ایران و صفت «فخیمه» از آن دولت بریطانیا و صفت و نعت «بهیه» از آن دولت روسیه بود. با پناهندگی جناب بهاء به سفارت روس قول داد دینش را به پاس داشت خدمات آنها به وی «بهایی» نامد. و دخترش را «بهیه» نامید. و آواره مینویسد: طاهره اولین کسی بود که میرزا حسینعلی خان را «بهاء» لقب داد. (کواکب – ج۱- ص۲۵۷- ۲۷۱- ۲۷۲)

۲- مورخان بهایی معتقدند: لقب «بهاءالله» از روی قرعه در دشت بدشت انتخاب گردید.!!! (ظهور الحق – ص۱۱۰-) (کتاب حضرت بهاءالله – ص۳۹)

۳- شوقی افندی می گوید: هدف ما در تلاشهای روس بهیه و انگلیس فخیمه ایجاد دین و مذهب نبود. (کتاب خصایل اهل بهاء – ص۹۱) (نظر اجمالی – ص۱۱۵)

۴- بهاء مشوق معاشرت بهاییان با تمام ادیان با روح و ریحان است الا درباره ی مسلک خود که هیچ بهایی حق تحری حقیقت را ندارد.

بنده مخلص جناب میرزا حسینعلی (بهاءالله) و آقای عبد البهاء که در عوام فریبی دست اسلافش را بسته گوی سبقت را از ایشان ربود افتخار کشور انگلستان بود و در ازای خدمات صادقانه اش!! مورد توجه دولت انگلیس قرار گرفت و مفتخر به لقب «سر عبدالبهاء»  گردید. (کواکب – ج۲- ص۲۹۶)

۵-سخن تاریخی بهاء پیامبر ادب و عرفان!!!!

هر کس بهاء را منکر شود سزاوار است از مادرش وضع خود را بپرسد و هر کس دشمن او باشد قطعا شیطان در بستر و رختخواب مادرش رفته است (گنج شایان – ص۷۸- ۷۹) (مائده آسمانی – ج ۴- ص ۳۵۵)

جناب بهاء!

عزت قلمم را بیش از آن می دانم که ادامه دهم و شرمنده ی خواننده ی محترم این مقال گردم. شما که با وحی ارتباط داشتید نپرسیدید «ادب نبوت چیست؟؟»

برگرفته از مقاله «نقدی بر فرقه بهاییت، از آغاز تا دوره معاصر»

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن