پرسش و پاسخ

مقابله با انحرافات

سوال
با توجه با مساعدت وسیع دشمنان دین از فرقه بهائیت، مراکز دینی در خنثی سازی اهداف دشمن چه می کنند؟
پاسخ

علمای شیعه با جان فشانی ها و منطق قرآنی و عقلی عهده دار روشن گری آموزه های دینی بودند و به پیمان الهی که از آنها گرفته شده همواره پای بند بوده و خواهند بود و این وفاداری به پیمان خداوندی را به شرطی محقق شدنی می دانند که علمای دین، حقایق را به طور آشکار و روشن همراه با منطق عقل و دین در اختیار مردم بگذارند تا به روشنی همه توده های مردم این حقایق را درک کرده و از روی اختیار بپذیرند و اگر مکتب بر حق شیعه تا به حال سرافراز و آوازه اش جهان را گرفته مرهون فداکاری علمای دین است، چرا که این علما پیرو امامی هستند که مولای متقیان و درهم شکننده انحرافات بود و این است فرمایش آن حضرت که درود خدا بر او باد-:
خداوند پیش از آنکه از افراد نادان پیمان بگیرد تا دنبال دانش بروند، از علما پیمان گرفته که به آنها دانش بیاموزند.[۱] بر اثر همین صلابت شکست ناپذیر علمای شیعه است که دشمنان اسلام و استعمار برای ضربه زدن به دین اسلام به سیاسیت تفرقه افکنی دست می زد و فرقه انحرافی بهائیت برای هجمه به آموزه های دینی مردم و شکستن اقتدار علمای شیعه و به تبع آن تسلط بر کشورهای اسلامی برنامه ریزی شده است.[۲] علمای شیعه از شروع این جریان که علی محمد شیرازی در سال ۱۲۶۰ هـ . ق با ادعای بابیت، مهدویت، نبوت و الوهیت شروع شد،[۳] به مبارزه علمی، منطقی، قرآنی و تبلیغی برخاستند و مردم را به خوبی و به نحو احسن روشن ساختند و پس از علی محمد هم که میرزا حسینعلی معروف به بهاء الله، ادعاهای منحرفی را مطرح کرد و فرقه بهائیت را بنا نهاد.[۴] باز علمای دین کوتاه نیامدند و تا به امروز با نوشتن کتاب، مقاله و راه اندازی سایت ها، وبلاگ ها و نیز تربیت مبلغان، و مسلح کردن آنها به سلاح منطق و دین، به این مبارزه ادامه دادند و خواهند داد که به چند نمونه اشاره می کنیم:
۱٫ کتاب ها و مقالاتی که در ردّ بهائیت نوشته شده است.
۲٫ پایگاه های اینترنتی نقد و ارائه کتاب ها، مقالات، ردیه ها و…
۳٫ مراکز پاسخ گویی به شبهات و سؤالات مستحدثه درباره بهائیت و مراکز مطالعات و پژوهش های فرهنگی حوزه علمیه.
۴٫ فعالیت های حوزه علمیه با تشکیل کلاس های آشنایی و نقد بهائیت.
البته این ها فقط چند نمونه از اقدامات علمی و عمل به وظیفه توسط علمای دین است و ممکن است کاستی ها هم داشته باشد که امیدواریم برطرف گردد ولی بر خورد فیزیکی با چنین پدیده های انحرافی قطعاً از وظایف علمای دین که بر پایه منطق عقل و جدال احسن استوار است، نبوده و می طلبد که مراکز انتظامی و ارشادی با استفاده از رهیافت های دینی به آن اقدام کنند.

پی نوشت ها:

[۱] . نهج البلاغه، شیخ محمد عبده، بیروت، دار المعرفه، بی تا، ج ۴، کلمه ۴۷۸، ص۱۱۰٫
[۲] . دعوتی، میر ابو الفتح، نفوذ صهیونیسم در مطبوعات، بی جا، نشر ایام، اول، ۱۳۷۶ هـ . ش، ص ۳۸ به بعد.
[۳] . مشکور، محمد جواد؛ فرهنگ فرق اسلامی، مشهد، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، سوم، ۱۳۷۷ هـ . ش. ص ۸۷٫
[۴] . فرهنگ فرق اسلامی، ص ۸۷٫

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن