کتابخانه

در جستجوی حقیقت

ردیه و نقد

کتاب «در جستجوی حقیقت» به قلم علیرضا روزبهانی بروجردی و به همت انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم منتشر شده است.

در این کتاب فرقه‌ ضاله بهائیت مورد بررسی و کاووش قرار گرفته است و به عنوان فرقه‌ای که تاریخ شکل‌گیری‌اش مملو از تاریکی و وابستگی است و آموزه‌هایش سراسر سفسطه و مغالطه‌ آشکار است، بحث شده است.
این کتاب در ۹ فصل نگارش شده و در فصل اول به بررسی فرقه شیخیه و احوالات شیخ احمد احسائی، سیدکاظم رشتی و سایر فرقه‌های شیخیه پرداخته شده است و در فصل دوم به بابیه و زندگی و تفکرات علی‌محمد باب و برخی از بزرگان این فرقه می‌پردازد.
بهائیت و زندگی و احوالات میرزا حسینعلی نوری و برخی دیگر از آن‌ها مطالب فصل سوم کتاب را تشکیل می‌دهد و در فصل چهارم به نقد و بررسی اعتقادات بهائیان چون توحید، نبوت و معاد پرداخته شده است.
فصل پنجم تعالیم دوازده‌گانه بهائیت همچون وحدت عالم انسانی، تشکیل دادگاه بین‌المللی، مداخله نکردن در امور سیاسی، ترک تعصبات جاهلیت، تساوی حقوق زن و مرد، صلح عمومی، تعدیل معیشت عمومی و رفع مشکلات اقتصادی جهان بشری، محتاج نفثات روح القدس، تعلیم و تربیت عمومی و اجباری، الفت و محبت در دین، مطابقت دین با علم و عقل، را مورد بررسی قرار داده است.
فهرست مطالب فصل ششم شامل سیری نقادانه و کوتاه در احکام بهائیت و احکامی چون طهارت، وضو، نماز، روزه، حج، حقوق شرعی، ازدواج و طلاق است و در فصل هفتم به نظام و تشکیلات اداری این فرقه اشاره دارد که بیت‌العدل، وظایف بیت‌العدل، هیئت مشاوران، محافل روحانی ملی و محلی، بیت‌العدل و بحران مشروعیت از موارد مطرح شده در این فصل است.
در فصل هشتم و نهم کتاب رابطه بهائیت و سیاست، رابطه بهائیت با استعمار، روسیه، انگلیس، اسرائیل، به نقش بهائیت در کشور ایران در دو دوره پهلوی و جمهوری اسلامی مورد بررسی و مداقه قرار گرفته است.
لازم به ذکر است که کتاب «در جستجوی حقیقت» در ۲۰۰۰ نسخه و ۳۱۵ صفحه‌ و بهای ۴۰۰۰۰ ریال از سوی انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نویسنده: علیرضا روزبهانی بروجردی

موضوع: کاوشی در فرقه ضاله بهائیت

لینک مطالعه و دانلود کتاب: در جستجوی حقیقت

لینک دانلود کتاب: در جستجوی حقیقت

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن