مستبصرین

امان الله شفا

امان الله شفا شخصی است که خود روزگاری شمع محفل بهائیان بوده اما به مرور زمان عدم صداقتشان را دریافته و سعی دارد با نامه‌ نگاری دوستانش را که هنوز به بهائیت معتقدند از گمراهی برهاند. از این رو با استناد به اسناد و کتب مورد قبول بابیان و بهائیان به رد افکار و عقاید آنها می پردازد.

کتاب نامه‌ای از سن پالو نوشته امان الله شفا می باشد. او در ابتدای کتاب می نویسد:

دیده کنجکاو و دور از تعصب می تواند پرده های ریا و دروغ را کنار زده و به مدد تجزیه و تحلیل منصفانه واقعیت را از لابلای آنچه بدو رسیده است بیرون آورد و گروهی که خود را در مقابل وجدان انسانی مسئول می دانند این زحمت را بر دوش کشیده و حقائق واقعی را در پرتو فکر معتدل ورای متعادل بازگو می کنند. [ صفحه ۱۰] در این میان افرادی که خود سالها تسلیم باورهای بی پایه بوده چون حقیقت را می یابند از سوز درون در صدد برمی آیند تا تجربه های تلخ خود را نثار راه دگران کنند و شمعی باشند که خود بسوزند و روشنگر راه حقائق باشند.

کتاب حاضر نامه ای است از امان الله شفا که از دل سوخته و فکر متتبع و کنجکاو او سرچشمه گرفته است. نامه ای است که به یکی از دوستانش که هنوز معتقد به بهائیت می باشد نوشته و آرزو دارد که او و دیگران از رهگذر این نوشته بیدار گردند. چون مخاطب وی شخصی است که اطلاعات مجملی از این فرقه دارد به معرفی قبلی و شناخت رهبران بهائی نمی پردازد. اینک که کتاب به فضل خداوند متعال منتشر می گردد برای آشنائی بیشتر خوانندگان لازم است قبلا قهرمانان داستان را معرفی و بطور مختصر تاریخچه ای از فرقه بابی و بهائی نقل گردد – و همان گونه که نویسنده کتاب در کلیه مباحث خود کوشش کرده متکی به نوشته های مورد قبول بهائیان باشد تا از هرگونه ایرادی از جانب آنان برحذر ماند نویسنده ی پیش گفتار هم سعی می کند کلیه مطالب مربوطه را از کتابهائی که صد در صد مورد قبول بهائیان است نقل نماید و همین طور در کلیه پاورقیها نیز این کوشش را بکار برده است.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن