مستبصرین

عطاء الله قادری

عطاء الله قادری نماینده تام الاختیار بهائیت در غرب کشور مسلمان و شیعه شد

نماینده سابق جامعه بهائیت در شمال غرب ایران ضمن بیان دلایل مسلمان شدنش به تشریح وظایف یک بهائی تشکیلاتی و دلیل مظلوم‌نمایی اعضای این فرقه در ایران پرداخت. تشکیلات بهائیت به گونه‌ای طراحی شده که جدا شدن از آن بسیار سخت است و تبعات فراوانی دارد. شاید زمانی متوجه عمق این مسئله شویم که پای صحبت جداشدگان از این فرقه بنشینیم و از زبان آن‌ها بشنویم.

عطا‌ءاله قادری، یکی از این افراد است که پس از سال‌ها فعالیت در جایگاه‌های کلیدی تشکیلات بهائیت در ایران، با عنایت الهی، حق را یافته و امروز به عنوان یک شیعه مؤمن، رفتار و عملکرد تشکیلاتی این فرقه را بررسی می‌کند.

عطا الله  قادری سخنان خود را چنین  آغاز می کند:

مَن اَکثَرَ مِنَ الاِستِغفارِ جَعَلَ اللّه‏ُ لَهُ مِن کُلِّ هَمٍّ فَرَجا وَمِن کُلِّ ضَیقٍ مَخرَجا وَرَزَقَهُ مِن حَیثُ لایَحتَسِبُ

عطالله  قادری هستم. فرزند قربان علی متولد مهرآباد بخش عجب شیر ساکن میاندوآب آذربایجان غربی مدت ۴۱ سال عضو تشکیلات بهائیت بودم این مدت حدود ۲۰ سال به عنوان معلم ضیافت و درس اخلاق عضو محفل محلی نماینده تام الاختیار بهائیت ایران در شمال غرب ایران
به طوری که تشکیلات هرآنچه نیاز داشتند با صلاحدید من طرح های مختلفی انجام شد از جمله برنامه حیات عائله بهائی بود که در حال حاضر هم ادامه دارد.

پیدایش تشکیلات سیاسی بهائیت

حدود ۱۶۰ سال قبل در فشار ظلم های مختلفی بودن در زمان قاجار وضعیت اقتصادی مردم به شدت وخیم بود. فردی از طریق استعمارگران که در تلاش رها ساختن مردم و ایجاد فاصله بین مردم و حبل المتین بودند که از طریق ایجاد فرقه های متعدد عرفان های کاذب و … جهت ایجاد اختلاف در اسلام فردی بنام ”میرزا علی محمد“ انتخاب شد که ثبات فکری نداشت و هر روز یک ادعای خاص خودش را مطرح می کرد.بهائیت در واقع دین نیست بلکه یک تشکیلات فرد ساخته است و احکام آن هیچیک قابل قیاس با ادیان ابراهیمی و الهی نیست که همه افراد بهائی با یک نگاه مختصر به کتب خود می توانند به این اصل مهم پی ببرند که این مذهب به هیچ وجه الهی نیست و تفکرات انسانی است.

تناقضات در عملکرد بهائیت

بنده به عنوان اینکه یک مبلغ بودم و دوره های مختلف تبلیغ را طی کرده بودم. با توجه به وظیفه ای که بر عهده من گذاشته بودند باید به اجتماعات بزرگ شیعه ورود می کردم. با حضورر در جلسات عزا ، ذکر و مصیبت و … گزارشات مختلفی را به تشکیلات در این خصوص ارسال می کردم. چون در تشکیلات بهائیت جلسات دعا و … تحت دستور تشکیلات بود من احساس می کردم که مراسم عزاداری مسلمانان نیز تحت چنین شرایطی است که با رفتن به این جلسات عشق لایتنهی این عاشقان شمع وجود ائمه اطهار علیهم السلام بویژه جوانان را درک کردم. رفته بودم که جوانان مسلمان را صید کنم که خودم صید شدم.
سوالاتی برای من پیش آمد که این سوالات را از افراد تشکیلات می پرسیدم که جوابی نداشتند و گاها“ با تعجب به من می گفتند این چه سوالاتیست که می پرسید؟چرا مثل شیعیان سوال می کنید؟ و …
کاملا“ برایم واضح شد که تناقضات بسیاری در بین عملکرد درونی، شیوه تبلیغ و عملکرد بیرونی تشکیلات بهائیت وجود دارد.
کم کم به نیروی پی بردم که قبلا“ ما فاقد این نیرو بودیم و این نیرو از همان جلسات عزاداری حضرت سید شهدا (ع) بر می خواست. اینگونه بود که کاملا“ مشهود بود که تشکیلات بهائیت برای نفوذ در جامعه اسلامی کاری غیرممکن در پیش دارد.

رابطه استعمار و تشکیلات بهائیت

مبنای وجودی این تشکیلات استعمار است. بهائیت زاده استعمار است. زمانی که مبلغ بودم یکی از مسلمانان از من پرسید: ”بهائیت چرا در سیاست دخالت نمی کند در حالی که این تشکیلات عین سیاست است“ با این سوال ذهن بنده بسیار درگیر شد.
شما اگر تاریخ بهائیت را بخوانید که نبیل زرندی آن را نوشته است مطالعه کنید حمایت های روسیه تزاری را از باب درخواهید یافت. بعدا“ که بابی ها سعی در قتل ناصرالدین شاه کردند که موفق نشدند و برخی از آنها دستگیر شدند و برخی فرار کردند که جالب است که بهاالله در سفارت شوروی در زرگنده پناهنده شد. میرزا مجید شوهر خواهر بهاالله منشی سفارت روس بود.پرنس دالگورگی که سفیر کبیر روسیه در تهران بود به بهالله مصونیت سیاسی داده بود که اینها در تاریخ نبیل زرندی آمده است.
برخی بابی ها که جرم آنها شرکت در قتل پادشاه بود اعدام شدند اما سرکرده بابی ها با همکاری و همراهی سربازان روسیه تزاری به بغداد فرار می کند.
در جنگ عثمانی ها و انگلیسی ها نیز در حالی که انگلیس در حال شکست بود بهائیت انبار ها آذوقه را بروی انگلیس باز کردند و این باعث شد استعمار پیر انگلیس در این جنگ برنده شود. که به نوعی زمینه سازی برای شکل گیری اسرائیل در فلسطین شدند.

دلیل گرویدن افراد به بهائیت و اسلام

در اوج خفقان قاجار،بهائیت از فقر مادی و فقر فرهنگی مردم جامعه به ویژه نقاط روستائی که سواد آنچنانی نداشتند،استفاده کردند. خشکسالی ها ممتدی که می آمد اوضاع معیشت مردم وخیم بود. از سوی دیگر ویرانی ها و فقر حاصل از جنگ با روسیه و … سبب شده بود که مردم نتوانند از عهده معیشت خانواده خود بر بیایند. در این جا بهائیت با توجه به کمک هائی که از طریق استعمار به آنها تزریق می کرد سعی در ایجاد نانوائی و کشاورزی و … کردند. در غرب شمال غرب نانوائی سنگک متعدد ایجاد کردند و اعلام کردند که هر کس بهائی شود به ازای هر فرد خانواده می تواند یک نان دریافت کند. کپن داخلی می زدند و نام نویسی می کردند و ادعا می کردند که این از فضیلت های دنیائی ماست. فضیلت های اخروی هم داریم و …
تاریخ به روشنی اوضاع وخیم آن رزگار را ثبت کرده است و مرگ افراد بخاطر گرسنگی ،حتی پارچه کفنی نبوده و اموات را در لباس های و چادر زنان خود کفن می کردند.
خانواده ها در چنین شرایطی با خود می گفتند که در این شرایط از نان استفاده کنیم و بعدا“ که شرایط خوب شد و بهار آمد و … ما چکار به این افراد و … داریم و توبه خواهیم کرد.
در بچگی بارها شاهد گریه پدر و مادرم بودم که در خفا به هم می گفتند که چرا دین اسلام و احساس زیبای خود را در ازای دریافت نان نباید آشکار کنند و …بوقتی من نان سنگک می بینم به والله عرض می کنم ”همواره بغض می کنم یاد گریه های پدر و مادرم می افتم … ”
در اینجا می توان به این حدیث امیرالمومنین می رسیم که وقتی فقر از در وارد می شود ایمان از پنجره خارج می شود.

دلیل استبصار:

در ۱۹ مرداد ۱۳۷۹ به اسلام و تشیع مشرف شدم. بنده به عنوان یک مبلغ بهائی در دوره های مختلف تبلیغ شرکت کردم با توجه به وظیفه ای که بر عهده من گذاشته بودند باید به اجتماعات بزرگ شیعه وارد می شدم و با حضور در جلسات مذهبی، ذکر مصیبت و … گزارشات مختلفی را به تشکیلات در این خصوص ارسال می کردم؛ البته با رفتن به این جلسات عشق لایتناهی این عاشقان به خاطر ائمه اطهار (علیهم السلام) را مشاهده کردم، من رفته بودم که جوانان مسلمان را صید کنم که خود صید شدم. بعد سؤالاتی برای من پیش آمد که از افراد تشکیلات می پرسیدم که جوابی نداشتند و گاهی با تعجب به من می گفتند این چه سؤالی است که می پرسی، چرا مثل شیعیان سؤال می کنی؟ کاملاً برایم واضح شد که تناقضات بسیاری در بین عملکرد درونی شیوه تبلیغ و عملکرد بیرونی تشکیلات بهائی وجود دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن