۱۰٫٫ مى خواستم بدانم که چرا حضرت عیسى(ع) در طول مدت زندگى خود ازدواج نکرده اند؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1595
    adyanuniv
    سرپرست کل
    1. مى خواستم بدانم که چرا حضرت عیسى(ع) در طول مدت زندگى خود ازدواج نکرده اند؟

    دلایل ازدواج نکردن حضرت عیسى(ع) چیست؟

    اگر ایشان ازدواج نکرده اند، حتما شرایط آن برایشان مهیا نشده است.

    چون حضرت عیسى (ع) در تمام عمر شریف خود یک سره به کار دعوت و تبلیغ اشتغال داشت و براى انجام وظیفه خود از شهرى به شهرى مى‏رفت و دائما در سفر بود. او نه خانه‏اى اختیار کرد و نه جایگاهى براى زندگى ازاین‏رو هیچ فرصتى براى ازدواج نیافت. گذشته از این که خلقت حضرت عیسى (ع) استثنایى بود. گفتنى است که آن حضرت هنوز هم زنده هستند و در زمان ظهور امام زمان (عج) ایشان نیز از یاران آن حضرت خواهندبود.

    خلاصه کلام آن که شرایط ویژه آن زمان این اقتضا را داشت که حضرت عیسى (ع) دائما در حرکت باشند و خانه و زن و فرزند اختیار نکنند.

    بنابراین مجرد بودن حضرت مسیح (ع) به هیج وجه اثبات نمى کند که ازدواج کردن ضد ارزش است و یا اینکه تجرد ارزش دارد و باعث پاکى انسان مى شود و مانند آن.

    برداشت علماى مسیحى از این حالت مسیح واقع گرایانه نیست، زیرا به دلیل قطعى عقل و نقل مى دانیم که ازدواج سنت حسنه است و آدمى به تشکیل خانواده و همسر گزینى نیاز دارد.

    همانگونه که از آموزه هاى اسلامى استفاده مى شود قسمت بزرگى از پاکى و سلامت بدنى، روانى و ایمانى انسان در سایه ازدواج تامین مى شود و تجرد مى تواند در بسیارى از موارد براى انسان هاى معمولى خطر ناک باشد.

     

     

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
دکمه بازگشت به بالا
بستن