۲۴٫٫ در حال حاضر که مسیحیت در انتظار ظهور حضرت عیسى(ع) هستند چه امکانات و شرایط و تدارکاتى را جهت ظهور ایشان فراهم نموده اند؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1543
    adyanuniv
    سرپرست کل
    1. در حال حاضر که مسیحیت در انتظار ظهور حضرت عیسى(ع) هستند چه امکانات و شرایط و تدارکاتى را جهت ظهور ایشان فراهم نموده اند؟

    مسیحیان فرقه هاى بسیارى دارند که هر کدام دیدگاه خاصى در مورد ظهور مسیح دارند. قبل از سال ۲۰۰۰ میلادى برخى از مسیحیان معتقد بودند که مسیح در این سال ظهور خواهد کرد لذا هر فرقه اى برنامه اى براى ظهور آن حضرت داشتند. برخى فرقه ها مکانهایى براى سکونت آن حضرت تدارک دیده بودند و برخى حواریونى براى او تعیین کرده بودند. حتى برخى مسیحیان در قرن ۱۶ شورش کردند تا شهرها را در دست بگیرند وبراى حکومت مسیح آماده کنند. مهمترین فرقه مسیحى که در گذشته اقداماتى براى ظهور مسیح انجام داده و الآن نیز ادامه مى دهد اِوانجلیستها هستند. اینها معتقد بودند که شرط ظهور حضرت مسیح بازگشت یهودیان به سرزمین موعود (فلسطین) است لذا وقتى مکتب صهیونیسم بنا شد این فرقه به حمایت از آن برخاست. اینها در عصر حاضر تشکیل اسرائیل را نشانه ظهور مسیح مى دانندلذا با تمام قدرت از اسرائیل حمایت مى کنند. افراد این فرقه در کشورهاى اروپایى و در آمریکا نفوذ دارند و از امکانات دولتها براى تقویت اسرائیل حمایت مى کنند.

    جهت مطالعه بیشتر به کتاب آشنایى با ادیان بزرگ، تالیف حسین توفیقى، صفحات ۱۲۰ ج ۱۲۵ و ۲۰۰ ج ۲۰۲ و ۲۶۶ ج ۲۷۴ مراجعه فرمایید

     

     

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
دکمه بازگشت به بالا
بستن