مستبصرین

مستبصر روسی دیمیتری کارتاشف : جانم را فدای مهدی (عجل الله) می‌کنم

امام,شیعه,امامت,غدیر,حضرت علی,ولایت,عدالت,سقیفه,ثقلین,عاشورا,کربلا,نجف,فاطمه,ایران,اهل بیت,عترت,مستبصر روسی دیمیتری کارتاشف : جانم را فدای مهدی (عجل الله) می‌کنم

دیمیتری کارتاشف ضمن دیدار از مرکز جهانی حضرت ولی عصر اظهار با اشاره به اینکه شش سال است به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گرایش یافته است، درباره علل گرایش خود به این دین آسمانی اظهار داشت: درباره دین کتاب‌های بسیاری مطالعه کردم و درباره دین مسیحیت مطالعه بسیاری داشتم و متوجه شدم که دین مسیحیت دارای مسائلی است که این دین نیازها من را برآورده نمی‌کند.

وی افزود: بعد از آن قرآن را مطالعه کردم و وقتی که این کتاب آسمانی را خواندم دریافتم که قرآن به حق است و به انسان روح حق می‌دهد و بعد از دو سال مطالعه در نهایت به دین اسلام گرایش یافت.

این مستبصر روسی که از شش سال پیش تا‌کنون خواندن نماز را شروع کرده است، بیان داشت: من فهمیدم که قرآن نکات بسیار روشنی درباره توحید دارد، وقتی درباره مسیحیت مطالعه داشتم متوجه نشدم که منظور از پدر، پسر روح‌القدوس چیست و اینکه عیسی پسر خدا است را از کجا آورده‌اند ولی قرآن به روشنی گفت که خداوند یکتا است و این مسئله برای من بسیار مهم بود.

وی اضافه کرد: همچنین درباره اختلاف شیعه و سنی مطالعه بسیاری داشتم تا در نهایت به حقانیت تشیع پی بردم چرا که عقیده شیعه بسیار روشن است و نکته مهم دیگری که موجب شد به شیعه گرایش یابم؛ امامت است. شیعه ۱۲ امام دارد و خود پیامبر در این زمینه حدیث دارند و دریافتم که حقانیت با شیعه است. عقیده شیعه به روشنی حدیث پیامبر را مشخص کرد و حجت‌های شیعه به حق هستند.

وی حرکت در صراط مستقیم را از ویژگی‌های بارز دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: من بعد از اینکه اسلام آورده‌ام به دلیل حرکت در صراط مستقیم و حق حرکت می‌کنم احساس بسیار خوبی داشته و دارم.

کارتاشف که بعد از اسلام آوردن نام امین را برای خود انتخاب کرده است؛ عنوان داشت: اسلام را برای پدر، مادر، خواهر و دوستان خود معرفی می‌کنم البته کار در این زمینه بسیار سخت است چرا که آنها فکر می‌کنند همه مسلمانان مثل وهابیون خشن هستند و من نیز همواره تلاش می‌کنم که اسلام شیعه را به آنها معرفی می‌کنم و البته در این زمینه در معرفی اسلام به تعدادی از دوستان خود موفق بوده‌ام.

وی درباره وضعیت مسلمانان در کشور روسیه اظهار داشت: مشکل نخست مسلمانان در روسیه این است که ما در میان بی‌دینان باید زندگی کنیم و اینکه ارتکاب گناه را مشاهده می‌کنیم و فساد وجود دارد سخت است، البته دولت روسیه با وهابیون مشکل دارد ولی ما در این زمینه با دولت مشکلی نداریم.

این مستبصر روسی در مورد وضعیت پذیرش دین از سوی جوانان روسی گفت: گروهی از جوانان به دنبال این مسائل نیستند و به دنبال مسائل نفسانی هستند و متاسفانه اکثریت جوانان این شرایط را دارند، ولی گروهی از جوانان متفکر هستند و آنها اسلام را می‌پذیرند و اسلام شیعه برای آنها بسیار جالب است و اگر این دین به آنها عرضه شود آنها اسلام را قبول خواهند کرد.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگ روسی و فرهنگ شیعه تصریح کرد: روسی‌ها به عدالت توجه ویژه‌ای دارند و در همه مسائل شیعه نیز روح عدالت وجود دارد و بنابراین عدالت‌محوری شیعه متوجه مردم روسیه قرار می‌گیرد.

وی توجه به آخرالزمان و آینده در مردم روسیه را مورد توجه قرار داده و بیان داشت: اسلام را می‌توان با توجه به عدل و منجی‌گرایی و آخرالزمان در کشور روسیه ترویج کرد و باید امام مهدی(عجل الله) به مردم روسیه معرفی شوند.

دکتر کارتاشف در مورد آخرالزمان و ظهور امام عصر گفت: با ظهور امام مهدی(عجل الله) جهان پر از عدل و داد می‌شود و همه ظلم‌ها و ستم‌ها پایان می‌یابد.

وی اضافه کرد: شخصیت و ویژگی‌های امام مهدی(عجل الله) در اسلام آوردن من بسیار تاثیر داشت چرا که فهمیدم که بزرگ مرد شیعه در شرایط کنونی یک معصوم است و باید منتظر این پیشوای آسمانی باشیم و باید ایمان داشته باشیم که امام مهدی(عجل الله) حتما ظهور خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اگر امام مهدی(عجل الله) را روزی ببینم می‌گویم که حاضرم همه وجودم را فدای ایشان کنم و هرچه ایشان امر فرماید انجام می‌دهم.

این مستبصر روسی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید خداوند متعال و ائمه اطهار(علیهم السلام) را به خوبی بنشاسیم و در همه دنیا ایشان را معرفی کنیم و همچنین امام زمان علیه السلام را باید به دنیا معرفی کنیم، باید تبلیغ درباره اسلام، توحید اسلامی و… را در نقاط مختلف دنبال کنیم.

 

منبع : فارس به نقل از روابط عمومی مرکز جهانی حضرت ولیعصر (عجل الله)

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن