مستبصرین

مستبصر شهید شیر محمد طاطار

مستبصر شهید شیر محمد طاطار

اختصاصی سایت استبصار

به مناسبت یادواره مستبصر شهید شیر محمد طاطار، سایت استبصار، از فرزند آن شهید دعوت به عمل آورد تا لحظاتی پیرامون پدر بزرگوارشان صحبت نمایند.

شهید شیر محمد طاطار فرزند آق اویلی متولد ۱۳۴۰ در یکی از توابع شهرستان آزادشهر در استان گلستان بوده است. ایشان از ترکمن های سنی، حنفی مذهب بودند که بعد از مطالعات و تحقیقات خود، در سال ۱۳۸۰ به همراه خانواده به مذهب حقه تشیَع مشرف شدند. این مستبصر در زادگاه خود یعنی در روستای ترکمن نشین قره سو با حداکثر آراء توانست عضو شورای اسلامی شود و در جهت عمران و آبادی قدم برداشت؛ او توانست خدمات فراوانی به مردم آنجا داشته باشد و نسبت به فقرا و محرومین کمک های فراوانی را به انجام رسانده بود.

بعد از تشرف، ایشان در جهت ترویج و نشر معارف ائمه‌ی معصومین (ع) فعالیت های مختلفی را در قالب سخنرانی و نوشتن مقالات داشتند. همچنین شهید شیر محمد در خط مقدم مقابله و مبارزه‌ی فکری و اعتقادی با فرقه ضاله وهابیت بود و با مقالات و گرفتن مراسم‌های مذهبی و با بهره‌گیری از اشعار شاعر نامی ترکمن مختومقلی فراغی در جهت رسوا ساختن وهابیت تلاش کرد و خطرات تفکر مسموم وهابیت را برای مردم آشکار می‌کرد.

شهید طاطار مراسم‌هایی همچون اعیاد قربان تا غدیر را با حضور علمای شیعه و اهل سنت منطقه‌ی ترکمن صحرا، برگزار می کرد و در جهت اتحاد و همبستگی و وحدت عمومی مسلمین قدم بر می‌داشت و یکی از عوامل اتحاد و همبستگی اقوام و مذاهب در منطقه بود از آنجایی که وهابیت کوردل تحمل وجود شیعه را نداشته،‌ سرانجام ایشان را در نیمه شب ۱۷/۱/۸۷ به طور ناجوانمردانه‌ای با ۲۱ ضربه چاقو و قمه به شهادت رساندند.

بعد از این حادثه، خانواده این مستبصر شهید به شهر مقدس قم هجرت کرده و دو تن از فرزندان او از طلاب حوزه‌ی علمیه قم می باشند.

از سخنان معروف شهید طاطار می توان به دو جمله اشاره کرد:

  • ما ۱۴۰۰ سال به اهل بیت (ع) بدهکاریم
  • عقیده را نه با زر و نه با زور نمی توان تغییر داد

www.estebsar.ir

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن