مناظرات

عزاداری

مناظره‏
به سمت بقيع مي‏رفتم، يک نفر از آنها ايستاده بود و گريه و عزاداري شيعيان را مسخره مي‏کرد، وقتي چشمش به اينجانب افتاد شروع کرد بلند بلند مسخره کردن، ايستادم و با صداي بلند اين آيه شريفه را خواندم:
يا اَيُّها الَّذينَ آمَنُوا لايَسخَر قومٌ من قَومٍ عَسَي اَنْ يَکُونُوا خَيراً مِنْهُم و لانساءٌ مِنْ نساءٍ عَسي أن يَکُنَّ خَيْراً مِنْهُنَّ [1] .
اي اهل ايمان هرگز نبايد قومي قوم ديگر را مسخره کند، شايد آنها از اينها بهتر باشند و نبايد زناني زنان (ديگر) را مسخره کنند، شايد آنها از اينها بهتر باشند.
وقتي اين آيه را خواندم، گفت: اين گريه و داد و شيون زدنها از دين و اسلام نيست و بايد احکام و اعمال اسلام و دين را از اينجا (مدينه) ياد گرفت نه از ايران و اين برنامه‏ها را از ايران آورده‏ايد.
گفتم: ايرانيها شيعه هستند و دستورات ديني خود را از مدينه و از قرآن و رسول اللَّه‏صلي الله عليه وآله وسلم و از اهل بيت آن حضرت آموخته و طبق آنچه آنها فرموده‏اند عمل مي‏کنند ولي شما هستيد که مدينه و اهل بيت رسول اللَّه ‏صلي الله عليه وآله وسلم را گذاشته‏ايد و دين و عقايد و دستورهاي ديني خود را از فارس و از ايرانيها گرفته‏ايد و به کتابهاي آنها عمل مي‏کنيد. همين که اين حرف را زدم خودش را جمع کرد و با ناراحتي گفت: اين چه حرفي است که زدي و ما کجا چنين هستيم؟
گفتم: شما عموماً به صحيح بخاري و صحيح مسلم عمل مي‏کنيد و معتقد هستيد که بعد از قرآن کريم اين دو کتاب صحيحترين کتابها هستند و اين دو کتاب را دو نفر فارس و ايراني الأصل نوشته‏اند، صحيح بخاري را محمد بن اسماعيل که در بخارا (ازبکستان) متولد شده و قبر او نيز همانجاست، نوشته و بخارا از ايران و محمد بن اسماعيل فارس بوده نه عرب – به مقدمه صحيح بخاري مراجعه شود – و صحيح مسلم را، مسلم بن حجاج نيشابوري، متولد و مدفون در نيشابور، نوشته و نيشابور از توابع خراسان و ايران و فارس مي‏باشد، – به مقدمه صحيح مسلم مراجعه شود -.
بنابراين شما اهل تسنن دين و عقايدتان را از ايرانيها گرفته و به گفته آنها عمل مي‏کنيد اما شيعه به حديث ثقلين عمل مي‏کند و از قرآن و اهل بيت جدا نمي‏شود.
گفت: صحيح بخاري و مسلم همان سنت رسول اللَّه ‏صلي الله عليه وآله وسلم را نوشته و بيان کرده‏اند و ما به قرآن و سنت عمل مي‏کنيم.
گفتم: در اين دو کتاب مورد قبول شما است که رسول اللَّه ‏صلي الله عليه وآله وسلم فرمود: کتاب خدا و اهل بيتم را بين شما مي‏گذارم بنابراين شما طبق دستور رسول اللَّه ‏صلي الله عليه وآله وسلم و بطوري که در اين دو کتاب معتبر نزد خودتان آمده عمل نمي‏کنيد، – بعد گفتم: – و اگر در اين حرف من شک داري بيا تا عين روايت مربوط به اين مطلب را از صحيح بخاري و مسلم که هر دو در عربستان، رياض، و زير نظر علماي خودتان چاپ شده، ارائه دهم.
و در همين دو کتاب است که رسول اللَّه ‏صلي الله عليه وآله وسلم سر قبر مادرش گريه کرد و همراهان آن حضرت نيز گريه کردند، در همين دو کتاب است که در رحلت رسول اللَّه ‏صلي الله عليه وآله وسلم مردم مدينه و حتي ابوبکر و عمر گريه کردند، و اگر شما روايات شيعه را که از اهل بيت رسول اللَّه‏صلي الله عليه وآله وسلم رسيده است قبول نداريد لااقل طبق صحيح بخاري عمل کنيد، طبق قرآن که از مسخره کردن ديگران نهي فرموده است، عمل کنيد.
گفت: شما اينجا براي چه کسي گريه و عزاداري مي‏کنيد؟
گفتم: بر مظلوميت و مصائبي که بر فاطمه دختر رسول اللَّه ‏صلي الله عليه وآله وسلم وارد شده است، بر مظلوميت چهار امام مدفون در بقيع که مظلومانه زندگي کرده و الآن هم به آنها و به زوار آنها ظلم مي‏شود گريه مي‏کنيم.
درادامه مباحث ديگري هم مطرح شد و با آمدن مأموران سعودي متفرق شدند.

[1] سوره حجرات / 11.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن