مستبصرین

فاطمه مستبصری دیگر

 

خبرنگار روزنامه ال ناسیونال اروگوئه که سال گذشته براى پوشش مراسم ارتحال امام به تهران سفر کرده بود، به دین مبین اسلام مشرف گردید. آقاى خولیو سزار مارتین خبرنگار اروگوئه اى روزنامه ال ناسیونال، تحت تأثیر جو معنوى مراسم سالگرد امام خمینى (ره) به اسلام علاقمند شد.وى سپس با سفر به شهر مقدس قم و مطالعه بیشتر به دین مبین اسلام مشرف گردید. مارتین پس از بازگشت به اروگوئه، با ارسال نامه اى به وزارت امور خارجه کشورمان این تشرف را رسماً اعلام کرد.

 

منبع : خبرگزارى اخبار شیعیان

 

لطفا خودتون رو معرفی کنید و یک مقدار از خودتون برامون صحبت کنین.

اسم من فاطمه هست . البته قبلا اسمم جولیا بود . من 23 سال دارم  مسلمان و متأهل هستم .

آیا پس از اسلام آوردن شیعه شدید یا سنی؟ چرا؟

من شیعه شدم. در منطقه ای زندگی میکنم که اکثر مسلمان ها شیعه هستند. وقتی که به دبیرستان میرفتم یک دوست سنی داشتم که باهم مثل خواهر بودیم. بعد از دیپلم وقتی که من شیعه شدم، دوستم من را به خانوادش معرفی کرد و از آنجا بود که من بیشتر در مورد مذهب سنی اطلاعات پیدا کردم. الحمدلله من اساتید بزرگی داشتم که وقتی در مورد مسائل مذهب شیعه سوالاتی برایم پیش میومد آنها به من خیلی کمک میکردن. بعد از مدتی اون دوست سنی ام هم جواب سوالات خود را گرفت و  شیعه شد، و الان یک شیعه واقعی هست.

کتاب مقدس قرآن بهترین دلیل و شاهد برای پیروی از مکتب اهل بیت هست. میدونید که قبلا من مسیحی بودم، دینی که پر از نکات ضد و نقیض است. با این وجود، من اگه میخواستم دینم را عوض کنم، تنها دینی را انتخاب میکردم که کامل و بی عیب و نقص باشه، و اون دینی غیر از اسلام شیعی نبود .

در صحیح بخاری، اونقدر تناقضات وجود داره که من نمیتونم بفهمم که چطور ممکنه یک آدم عاقل از اون پیروی کنه.

 

داوود از کشور کنگو بخش بین الملل خبرگزاری آینده روشن در گفت و گویی با وی به سیر شیعه شدن وی پرداخته است که در زیر می خوانید.

 

بنده قبلاً اهل تسنن بودم؛ بعد شیعه شدم. تقریباً پنج سال در مدرسۀ اهل تسنن درس خواندم.

بعد از این که از طریق دوستتان با اسلام آشنا شدید، آیا مطالعات خاصی دربارۀ دین اسلام داشتید و یا کتاب خاصی خواندید؟

وقتی سنی بودم فقط قرآن و بعضی کتاب های حدیث را می خواندم اما قبل از آن که شیعه شوم کتابی از یکی از علمای شیعهُ ساکن قم به نام سید مجتبی موسوی لاری خواندم به نام مساله ای از امامت. از این کتاب فهمیدم که بعد از وفات پیامبر چه مشکلی پیش آمد و چرا عده ای شیعه شدند و عده ای سنی و بعد شیعه شدم.

با توجه به کتابی که از طریق دوستتان در مذهب شیعه خواندید چه ویژگی هایی دیدید که شیعه شدید؟

وقتی شیعه شدم فهمیدم که اهل بیت مقام والایی دارند. اهل تسنن بیش تر دربارۀ اصحاب پیامبر صحبت می کردند اما دربارۀ اهل بیت پیامبر زیاد حرف نمی زدند؛ لذا در کشور ما سنی ها نمی دانند که اهل بیت پیامبر یا فرزندان پیامبر چه کسانی هستند چون با تاریخ پیامبر و اهل بیت آن حضرت آشنا نیستند؛ لذا وقتی شیعه شدم خیلی خوش حال بودم که اهل بیت و سیرۀ پیامبر را شناختم. از دیگر ویژگی ها این بود که شیعیان خیلی بیش تر از سنی ها تلاش می کنند خصوصاً در کشور خودمان این را دیدم؛ اما بعضی سنی ها نمی خواهند که به دیگران درس بدهند؛ نمی خواهند که زبان عربی یا قرآن را یاد بگیرید و می خواهند که مخصوص چند نفر باشد اما شیعیان دوست دارند که علوم دینی برای همه باشد و همه آن را یاد بگیرند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن