با وهابيت چگونه بايد برخورد كرد؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #427
    adyanuniv
    سرپرست کل

    با وهابيت چگونه بايد برخورد كرد؟

     

    در پاسخ به اين پرسش به نكاتي اشاره مي شود:

    1. شناخت مباني فكري وهابيت، گام نخستي در اين زمينه است. به عنوان نمونه از مهمترين پايه هاي اعتقادي فرقه وهابيت، اعتقاد به جسم انگاري(تجسم) خداوند است، در موارد ديگري كه در اين باره مطرح است. در اين زمينه مي توانيد به كتاب «وهابيت، مباني فكري و كارنامه عملي» اثر استاد جعفر سبحاني، نشر مؤسسه تحقيقاتي امام صادق(ع)، قم-تاريخ وهابيت,فقيهي,انتشارات مجمع جهاني اهل البيت-فرقه وهابيت ,فاطمه الوندي,نشر توبي -آئين وهابيت ,جعفرسبحاني,نشرمشعر-شيعه پاسخ ميدهد,مكارم شيرازي ,مراجعه كنيد.
    2. پس از اينكه تسلط نسبي با كليات مباني فكري وهابيت پيدا نموديد شايسته است با برخي از شبهات وهابيت و هجمه هايي كه عليه مكتب تشيع مي شود، آشنا شويد، البته همراه با پاسخ هايي كه از طرف دانشمندان شيعه داده شده است. در اين زمينه مي توانيد به كتاب «شيعه پاسخ مي دهد» اثر آقاي حسيني نسب نشر مشعر، قم مراجعه فرماييد.
    3. در پايان توصيه مي شود در مورد مباحث «امامت و رهبري» چندين كتاب به طور ژرف و عميق مطالعه شود تا مباني اماميه و شيعه در بحث امامت و رهبري آشنا شويد.

    در اين زمينه به كتاب هاي ذيل مراجعه فرماييد:

    1. امامت و رهبري، استاد شهيد مرتضي مطهري
    2. حق جو وحق شناس، شرف الدين جبل العاملي(ترجمه كتاب المراجعات)
    3. آن گاه كه هدايت شدم، دكتر تيجاني
    4. آئين وهابيت، استاد جعفر سبحاني

    پس از آشنايي با موارد مذكور توضيه مي شود در مقام بحث و گفتگو با وهابيت از يك سو شيوه فعالانه استفاده كنيد و از سوي ديگر پاسخ هاي نقضي و چالشي بويژه در فرصتهايكوتاه بسيار مفيدتر از پاسخ هاي حلي خواهد بود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
دکمه بازگشت به بالا
بستن