پس از ابن تيميه چه كسي وهابيت را ادامه داد؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #432
    adyanuniv
    سرپرست کل

    پس از ابن تيميه چه كسي وهابيت را ادامه داد؟

    در قرن دوازدهم «محمد بن عبدالوهاب» مروج اصلى افكار «وهابيت» مسلمانان را به جرم توسل به انبياء و اولياء الهى، مشرك و بت پرست قلمداد كرد و فتوا به تكفير آنان داد و خونشان را حلال و قتلشان را جايز و اموال آنان را جزء غنائم جنگى به حساب آورد. در نتيجه اين فتوا هزاران مسلمان به خاك و خون كشيده شدند.

    طرح مجدد افكار «ابن تيميه» توسط «محمد ابن عبدالوهاب» در بدترين شرايط تاريخى و سياسى صورت گرفت؛ چرا كه امت اسلام از چهار طرف مورد تهاجم شديد استعمارگران صليبى قرار داشت و بيش از هر زمان ديگر نياز به وحدت داشت.

    انگليسى ها بخش عظيمى از «هند» را با زور از چنگ مسلمانان در آورده بودند و با پايان دادن به شوكت امپراطورى مسلمانان «تيمورى» در آرزوى تسخير «پنجاب»، «كابل» و سواحل «خليج فارس» به سر مى بردند. لشگر آنان گام به گام به سمت جنوب و غرب «ايران» پيشروى مى كرد.

    از سوى ديگر فرانسوى ها به رهبرى «ناپلئون»، «مصر» و «سوريه» و «فلسطين» را با زور اشغال كردند و اين در حالى بود كه به امپراطورى «عثمانى» كه مسلمانان بودند چنگ و دندان نشان مى دادند و در انديشه نفوذ به «هند» بودند.

    روس هاى تزارى كه مدعى جانشين سزارهاى مسيحى «روم شرقى» بودند با حملات مكرر به «ايران» و «عثمانى» مى كوشيد تا قلمرو حكومت خويش را از يك سو تا «قسطنطنيه» و «فلسطين» و از سوى ديگر تا «خليج فارس» گسترش دهند و به همين منظور اشغال نظامى متصرفات «ايران» و «عثمانى» در «اروپا» و «قفقاز» را در صدر برنامه هاى خود قرار داده بودند. آمريكايى ها نيز چشم طمع به كشورهاى شمال آفريقا داشتند و با حمله به شهرهاى «ليبى» و «الجزاير» سعى در رخنه به جهان اسلام داشتند. جنگ «اتريش» و «عثمانى» بر سر «صربستان» و همكارى ناوگان جنگى «هلند» با «انگليس» در محاصره نظامى پايتخت «الجزاير» نيز در همين دوران بحرانى صورت گرفت. در يك چنين فضاى بحرانى «محمد بن عبدالوهاب» بار ديگر افكار مردود «ابن تيميه» شايع كرد و در راستاى كمك به همه دشمنان اسلام، در لباس خودى، بزرگترين ضربه را به امت اسلام زد و مسلمانان را كافر، مشرك و مهدورالدم خواند!!

    بر اثر اين نظريه و فتوا هزاران مسلمان به دست خود مسلمانان افراطى كشته شدند!!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
دکمه بازگشت به بالا
بستن