آیا مي‌توان با اجنه ارتباط برقرا كرد و از آنها كمك واطلاعات خواست؟ این امر چگونه امکان‌پذیر است؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #679
    adyanuniv
    سرپرست کل

    در پاسخ باید گفت که بله امکان ارتباط با جن وجود دارد. شکل عادی آن برای افراد عادی از جمله مومنان امکان‌پذیر است؛ اما شکل تسخیر و استخدام جن شرایط خاصی دارد.

    توجه شود که اگر چه نیروهای شیطانی را می‏توان در اختیار گرفت؛ ولی اولا حتی ممکن است کسانی متاثر از این قوا باشند ولی توجه نداشته باشند. دوم اینکه جن‏ها توانمندي‌هاي مختلفي دارند؛ همان طور كه ما پزشك، مهندس و اقشار مختلف داريم آنها نيز همين طور، جن درمانگر، جن شرور، جن كافر، جن مومن و … دارند و بعضی برای تسخیر جن دست به اعمال ضد دینی می‌زنند که در نتیجه ایمان ایشان پایدار نمی‌ماند. یعنی حال عبادت و خلوت باخدا و بندگی خدا از آن‏ها گرفته می‏شود و گرایش‏های معنوی آن‏ها از دست میرود.
    علت این است که قوای شیطانی خاصیتش همین است که کسی که با آن‏ها ارتباط بگیرد نمی‏تواند همزمان بنده خدا هم باشد و در خدمت بندگی خدا قرار گیرد. ذات این قوا این گونه‏اند که استعداهای معنوی انسان را از بین می‏برند و براي همين، آن فرد قادر به انجام كاري نيست؛ چون قواي معنوي به حاشیه می‏رود، گرايش شما به عبادت ديگر وجود ندارد و اگر هم باشد كم‌رنگ است افرادي كه آلوده به اين فضا شوند به آساني نمي‌توانند از آن رهايي يابند.
    ایت الله مصباح یزدی در این باره گفته اند:
    مسلّم است که انسان مى‏تواند با انجام دادن كارهاى مشكل و رياضت، قدرت‏هاى غيرعادىِ روح و نفس خود را بازيابد. خداوند متعال، اين قدرت‏ها را به نفسِ انسانى عطا كرده و توانايى انجام آن، از خواص نفس انسان است که با ايمان و تقواى افراد، ارتباط مستقيم ندارد؛ تا جايى‌كه گفته‏اند: لازمۀ ارتباط با جنیّان كافر، توهين كردن شخص احضار كننده به دين حق است.

     

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
دکمه بازگشت به بالا
بستن