مقالات

چرا از امام زمان دستخطی به جا نمانده است

محمد باقر سجودی در یکی از شبهاتی که بر علیه شیعه وارد کرده بود این چنین می گوید:« ای شیعه اگر امام زمان وجود دارد چرا دستخطی از آن موجود نیست؟»

در پاسخ به این شبهه سست ذکر چند نکته الزامی است.

نکته اول: آیا محمد باقر سجودی حاضر است برای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و یا حتی اثبات خلفایشان به دستخط استناد کند؟

نکته دوم: در کدام قسمت از کتاب خدا و روایات نوشته شده است که برای اثبات امام زمان و حجت الهی باید متوسل به دستخط شد؟

نکته سوم: بر فرض که بگوییم دستخط در اثبات امام زمان کافی است، ولی آیا امکان جعل دستخط وجود ندارد؟ آیا به خود همین سجودی اگر بگویند که این دستخط امام زمان است، باور می کند؟

نکته چهارم: مگر نه این است که بسیاری از علمای اهل سنت به وجود امام زمان اقرار و اعتراف کرده اند، پس چرا وهابیون سعی در انکار این موضوع دارند.

آلبانی درباره وجود  حضرت مهدی علیه السلام چنین می گوید: «و ما مثل هؤلاء إلا کمثل من ينکر عقيدة نزول عيسى عليه السلام في آخر الزمان التي تواتر ذکرها في الأحاديث الصحيحة ،… ، و أکاد أقطع أن کل من أنکر عقيدة المهدي ينکرها أيضا ، و بعضهم يظهر ذلک من فلتات لسانه ، و إن کان لا يبين . و ما مثل هؤلاء المنکرين جميعا عندي إلا کما لو أنکر رجل ألوهية الله عز وجل بدعوى أنه ادعاها بعض الفراعنة ! ” فهل من مدکر

مثل اين ها همانند کساني است که عقيده نزول عيسي عليه السلام در آخر الزمان را – که احاديث صحيح در مورد آن به تواتر رسيده است – منکر مي شوند …. و مطمئناً و قطعا مي گويم که هر کس عقيده مهدي (عليه السلام) را منکر شود ، آن را نيز منکر مي گردد و برخي از آنها نيز اين عقيده را بر ناخواسته (بر اثر لغزش) بيان کرده اند و مَثَل تمامي اين گروه منکر -خروج مهدي عليه السلام-در نزد من همانند کسي است که اولوهيت خداوند متعال را انکار نمايد همانند ادعاي برخي از فراعنه. پس آيا پند گيرنده اي هست؟

سلسله الاحاديث الصحيحه آلباني ج4 ص 43 مکتبه المعارف

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن