مقالات

کودک شش ماهه‌ای به نام علی اصغر

در یکی از سایت های وهابی نوشته بود که:

همه شنیده‌ایم  که «ابی عبدالله الحسین (ع) کودک شش ماهه‌ای به نام علی اصغر داشته است. زمانیکه امام تشنگی کودک خود را احساس کرد، او را جلوی لشکر دشمن آورد و گفت: اگر به من رحم نمی‌کنید، لااقل بر لب تشنه و جگر سوخته این کودک رحم کنید و جرعه‌ای آب به او بنوشانید. در این زمان حرمله با تیر سه شعبه گلوی علی اصغر را نشانه گرفت.»

این داستان به این شکل هیچ مستند تاریخی درستی ندارد و به نظر می‌رسد که از جعلیات شیعیان باشد

پاسخ:

اگر کسی تاریخ را بررسی کند به این نتیجه می رسد که کودکی در کربلا حضور داشته است که حتی دشمنان هم به او رحم نکرده اند

تنها چیزی که مورد اختلاف است,نام و سن این کودک می باشد,در برخی از منابع  نام این کودک را”عبد الله” و برخی نامش را”علی”ذکر کرده اند

حال احادیثی از کتب مورد تایید اهل سنت را می آوریم تا معلوم شود که آیا کودکی با این مشخصات در کربلا وجود داشته است یا نه؟

منبع اول:

مردى از بنى اسد آن كودك را هدف تير نمود. تير بگردن او اصابت كرد و او را كشت.

حسين خون آن طفل مقتول را گرفت و بر زمين ريخت و گفت خداوندا اگر نصرت و يارى ما را در آسمان باز داشتى چنين باشد كه براى ما سودمندتر باشد. (ثواب آن براى ما باشد). انتقام ما را از اين ستمگران بكش.(1)

منبع دوم:

ای حسین! علی را واگذار، او در بهشت دایه‌ای خواهد داشت» پس از آن امام، علی را از اسب پایین آورد و برای او با شمشیر، قبری حفر فرمود و بدن کوچکش را دفن کرد. بدن کودک، غرق در خون شده بود. امام بر او نماز گزارد(2)

منبع سوم:

امام به علی می ‌نگریست که ناگاه تیری به گلوی علی نشست و او را ذبح کرد.(3)

منبع چهارم:

یعقوبی می‌گوید: امام (علیه السلام) بر اسب خود سوار و عازم میدان بود، کودکی که در همان ساعت متولد شده بود نزد آن حضرت آوردند. امام (علیه السلام) در گوش فرزند خود اذان گفت و کام او را برداشت. در آن هنگام تیری به حلق آن طفل اصابت کرد و او را به شهادت رسانید. امام آن تیر را از حلق طفل بیرون کشید و کودک را به خونش آغشته ساخت و گفت: «به خدا سوگند، تو گرامی‌تر از ناقه (ناقه صالح) در پیشگاه خدای تعالی هستی و جد تو رسول خدا، نزد خداوند گرامی‌تر از صالح پیامبر است» آنگاه بدن خون آلود کودک را نزد سایر فرزندان و برادرزادگان خود نهاد.(4)

[1 ]ترجمه الكامل,طبری ،ج‏11،ص:186

[2 ]مقتل الحسین,خوارزمی، ج۲، ص ۳۲ .

[3 ]تاریخ الامم و الملوک،طبری, ج۵، ص۴۴۸

[4 ]تاریخ الیعقوبی، ج۲، ص ۲۴۵٫

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن