مقالات

گردن زدن داعش

گروه تروریستی داعش، از اعدام یکی از پیروان مذهب اسماعیلی در شهر حمص به اتهام ارتداد خبر داد. در عکس‌هایی که از مراسم اعدام این شخص منتشر شده است؛ قربانی در حالی‌که به زانو نشسته، خم شده و جلاد داعشی، شمشیر را بر گردن او گذاشته است. این در حالی است که ۲۰۰ هزار تن از مردم سوریه، پیرو مذهب اسماعیلی هستند و اکثر آن‌ها ساکن منطقه السلمیه در حومه حماه هستند.

داعش، همه مسلمانان غیرسنی، اعم از شیعیان، اسماعیلی‌ها و علوی‌ها را کافر می‌داند و مجازات آن‌ها را اعدام می‌داند. همچنین مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور در لندن اعلام کرد که عناصر داعش پس از سنگسار، پیکر دو جوان سوری را با خود بردند و به خانواده آن‌ها تحویل ندادند. به گفته این منبع، داعش این دو فرد را در شهر المیادین در حومه دیرالزور در برابر ده‌ها تن از شهروندان از جمله چندین کودک سنگسار کرد.

تحلیلی بر این خبر:

داعش می گوید ما مسلمان هستیم ولی در واقع اینان از اسلام بویی نبرده اند در کدام قسمت اسلام آمده است که کسی که شهادتین را گفت باید اعدام کرد؟ مگر اسماعیلی ها و علوی ها مسلمان نیستند؟ مگر نه این است که در کتب مورد قبول داعش آمده است که هر کس که “لا اله الا الله” را گفت خون و مالش محفوظ است؟ این ها از کدام دین تبعیت می کنند؟ کدام عقل سلیم جنایات داعش را مورد قبول دین  می داند؟

تفسير مقاتل بن سليمان ج 3   ص 264، اسم المؤلف:  أبو الحسن مقاتل بن سليمان بن بشير الأزدي بالولاء البلخي الوفاة: 150هـ ، دار النشر : دار الكتب العلمية – لبنان/ بيروت – 1424هـ – 2003م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : أحمد فريد

كتاب المغازي ج 1   ص 271 ، اسم المؤلف:  أبو عبد الله محمد بن عمر بن واقد الواقدي الوفاة: 207 هـ ، دار النشر : دار الكتب العلمية – بيروت / لبنان – 1424 هـ – 2004 م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : محمد عبد القادر أحمد عطا

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن