پرسش و پاسخ

قرآن و اهل بیت یا سنت؟!؟+سند

قرآن و اهل بیت یا سنت؟!؟+سند

 شبهه: اگر رسول خدا صلی الله علیه وآله، در یک جمله بی کنایه و با صراحت می فرمود: اهل بیت علیه السلام،جانشینان من هستند، دیگر هیچ اختلافی بین امت اسلام باقی نمی ماند.

 

پاسخاین که قرآن و اهل بیت علیه السلام، جانشینان رسول خدا صلی الله علیه وآله هستند، مثل روز روشن است . این روایت با سند‌ معتبر در منابع اهل سنت نقل شده است که رسول خدا صلی الله علیه وآله، قرآن و اهل بیت علیهم السلام را جانشین(خلیفه) بعد از خود معرفی کرده اند.(دقت کنید که رسول الله صلی الله علیه وآله آنها را خلیفه بعد از خود معرفی کرده)

 

«إِنِّی تَرَکْتُ فِیکُمُ الْخَلِیفَتَیْنِ کَامِلَتَیْنِ: کِتَابَ اللَّهِ، وَعِتْرَتِی، وَإِنَّهُمَا لَنْ یَتَفَرَّقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ»

من در میان شما دو جانشین می‌گذارم که کامل هستند، کتاب خدا و عترت من، آن دو از همدیگر جدا نمی‌شوند تا در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.

 

آلبانی، او که علمای اهل سنت از او با عنوان بخارى دوران یاد کرده‌اند، این روایت را «صحیح» دانسته است:ناصر الدین البانى اگر روایتی را صحیح بداند،یعنی تمام پل ها را رد کرده است.

۴۲۲۲ – إِنِّی تارِکٌ فِیکمْ خَلِیفَتَیْنِ: کِتابَ الله حَبْلٌ مَمْدُودٌ مَا بَیْنَ السَّماءِ والأرْضِ وعِتْرَتِی أهلَ بیتی وإنهما لن یَتَفَرَّقا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الحَوْضَ

صحیح وضعیف الجامع الصغیر وزیادته ج۱ ح۴۲۲۲ المؤلف: عبد الرحمن بن أبی بکر، جلال الدین السیوطی (المتوفى: ۹۱۱هـ)، مع الکتاب: أحکام محمد ناصر الدین الألبانی.

 

دیگر منابع که این حدیث را نقل کرده اند:

 

مسند ابن أبی شیبه ، ج ۱، ص۱۰۸، ح۱۳۵، دار الوطن – الریاض و إبن أبی شیبه المصنف فی الأحادیث والآثار، ج ۶، ص۳۰۹، ح۳۱۶۷۹ مکتبه الرشد – الریاض.

المعجم الکبیر، ج ۵، ص۱۵۳، ح۴۹۲۱ ؛ ج ۵، ص۱۵۴، ح۴۹۲۲ ، مکتبه الزهراء – الموصل.

أحمد بن حنبل فضائل الصحابه، ج ۲، ص۶۰۳، ح۱۰۳۲؛ ج ۲، ص۷۸۶، ح۱۴۰۳،‌ مؤسسه الرساله – بیروت.

مسند أحمد بن حنبل، ج ۵، ص۱۸۱، ح۲۱۶۱۸؛ ج ۵، ص۱۸۹، ح۲۱۶۹۷، مؤسسه قرطبه – مصر.

السنه، ج ۲، ص۳۵۱؛ ج ۲، ص۶۴۳ ، ح۱۵۴۸ ـ ۱۵۴۹، تحقیق: محمد ناصر الدین الألبانی، المکتب الإسلامی – بیروت.

الثعلبی الکشف والبیان، ج ۳، ص۱۶۳، دار إحیاء التراث العربی – بیروت و …

 

طبق این حدیث صحیح، قرآن و اهل بیت علیهم السلام، هر دو در کنارهم، جانشینان آخرین پیامبر خدا صلی الله علیه وآله هستند، عدم پذیرش رهبرى آن‌ها و یا عدم تمسک به یکى از آن‌ها ، انکار سخن پیامبر خدا است و منجر به گمراهى ابدى خواهد شد:دقت کنید:

 

وَما کانَ لِمُؤْمِنٍ وَلا مُؤْمِنَهٍ إِذا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً أَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَهُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَنْ یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً مُبیناً. الأحزاب/۳۶٫ هیچ مرد و زن با ایمانى حق ندارد هنگامى که خدا و پیامبرش امرى را لازم بدانند، اختیارى (در برابر فرمان خدا) داشته باشد و هر کس نافرمانى خدا و رسولش را کند، به گمراهى آشکارى گرفتار شده است!

عزیزان اهل سنت،آیا می دانید: طبق این حدیث صحیح، اطاعت مطلق از اهل البیت علیهم السلام واجب است؛ همان طورى که اطاعت مطلق از قرآن واجب است؟!؟

 

آیا می دانید: بر طبق این حدیث صحیح،این دو تا قیام قیامت از یکدیگر جدا نخواهند شد. ؟ تأکید بر عدم جدائى قرآن از اهل بیت تا ورود بر حوض کوثر، از یک طرف جاودانه بودن قرآن را تا قیام قیامت ثابت مى‌کند و از طرف دیگر بر همگان گوشزد مى‌کند که تا قیامت شخصى از اهل بیت در کنار قرآن هست. و ما شیعیان از این مسأله بر زنده بودن امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشریف استدلال کرده‌ اییم.شما چطور؟

 

آیا میدانید: این جا است که عصمت مطلق «اهل البیت» علیه السلام ثابت مى‌شود؛ زیرا اگر اهل بیت معصوم نباشند و از آن‌هاى خطاى سر بزند، در همان لحظه از قرآن فاصله می گیرند و این بر خلاف نص صریح رسول خداص هست؟ پس همان طورى که قرآن از هر خطاى مصون است و هیچ باطلى در آن راه ندارد، اهل البیت نیز این چنین هستند.چون رسول الله فرموده است که ای دو با هم و کنار هم اند.

 

آیا میدانید: مراد از «اهل بیتی» نمى‌تواند همسران پیامبر ص باشند؛ زیرا در این روایت رسول خدا از جمله «وَإِنَّهُمَا لَنْ یَتَفَرَّقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ»استفاده کرده است. کاملا واضح است که امهات المؤمنین همگى از دنیا رفته‌اند و کسى از آنان باقى نمانده است تا قرآن را تا قیامت همراهى نماید.

 

بزرگواران اهل سنت،اگر روز قیامت از شما بپرسند که چرا سخن رسول خداص را رد کردید،و به جای اینکه به درخانه اهل بیت علیه السلام بروید،به درب خانه دیگرانی چون ابی حنیفه و شافعی و مالک و … رفته ایید،چه پاسخی خواهید داد؟

http://www.sonnat.net/article.asp?id=3341&cat=83

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن