مستبصرین

«استیون کراوس»امریکایی که سبک زندگی یک مسلمان او را به اسلام کشاند

«استیون کراوس»امریکایی که سبک زندگی یک مسلمان او را به اسلام کشاند

 

 

” من هر روز بیش از پیش به خاطر تحولی که اسلام در زندگی ام ایجاد کرده است ، خدای توانا را شکر می کنم . فقط یک مسلمان می تواند اوج رحمت خداوند را به خوبی درک کند ؛ کسی که هر روز در برابر خدا به سجده می افتد و اراده خود را تسلیم اراده خالق می کند .”

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،“استیون کراوس ” ( Steven Krauss ) تازه مسلمانی از شهر نیویورک در آمریکا است که با تجربه اسلام ، زندگیش جهش و سمت دیگری گرفته است . وی اکنون با هدف هایی متعالی گام هایش را برای ادامه زندگی محکمتر و با اطمینان بیشتری برمی دارد . او می گوید : ” من هر روز بیش از پیش به خاطر تحولی که اسلام در زندگی ام ایجاد کرده است ، خدای توانا را شکر می کنم . فقط یک مسلمان می تواند اوج رحمت خداوند را به خوبی درک کند ؛ کسی که هر روز در برابر خدا به سجده می افتد و اراده خود را تسلیم اراده خالق می کند .”


در این برنامه همراه ما باشید تا با دیدگاههای این تازه مسلمان آشنا شویم .

استیون کراوس اکنون نام ” عبداللطیف عبدالله ” را برگزیده است . در دیدگاه او اسلام بر خلاف یهود و مسیحیت یک اعتقاد صرف نیست ، بلکه راهی روشن است که انسان را به منشأ حقیقت و قدرت واقعی ، یعنی الله می رساند . عبداللطیف چگونگی انتخاب اسلام را این چنین بیان می کند : ” آشنایی من با اسلام از زمان دانشجویی ، شروع شد . من مسیحی پروتستان بودم ، اما مدت ها بود که به مذهبم عمل نمی کردم . دل زدگی من از مسیحیت بیشتر از آن رو بود که این دین درباره ذات خدا و رابطه انسان با او حرف چندانی برای گفتن ندارد . رابطه دشوار و بسیار مبهم با خالق مرا بر آن داشت که در جستجوی چیزی باشم که خدا و نوع رابطه با او را بهتر تعریف کند . چرا نباید بتوانم مستقیماً به درگاه خدا دعا کنم ؟ چطور ممکن است که خدا به شکل انسان در آید ؟ از این رو مشتاقانه در پی نگاهی شفاف و روشن به دین بودم که هدایت راستین ، نه تعصب بدون عقل و منطق را برایم به ارمغان بیاورد . آشنایی با فردی مسلمان و مشاهده شیوه زندگی او بسیاری از سؤالاتم را پاسخ داد و خداوند ، خود راهی را به سوی حقیقت در برابرم گشود . ”

ارتباط انسان و خدا
آرامش روانی مهم‌ترین نیاز روزافزون انسان‌ها در گستره جهان است ؛ چرا که غالب افراد در دنیای امروز از ناامنی روانی، اضطراب و افسردگی رنج می‌برند . اگر به ریشه‌های بسیاری از بیماری‌های روانی در جامعه دقت کنیم ، یکی از علل مهم آنها را در ضعیف بودن ارتباط انسان‌ها با خدا می یابیم . خداوند در نگاه یک مسلمان تنها یک اعتقاد نیست ، او قدرتی مافوق همه و بلندمرتبه است که در عین حال ، ارتباطی نزدیک با انسان دارد ، نزدیک تر از انچه تصور می شود . چنانکه خود در آیه ۱۶ سوره ق می فرماید :

“…وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ ” ، “…و ما به او ( انسان ) از رگ قلبش نزدیکتریم ! ” او راهنما و هدایت کننده به سوی سعادت است که انسان همواره حضورش را در زندگی بخوبی احساس می کند .

در آیه ۴ سوره حدید بر این نکته تاکید شده است که :

” او با شماست هر جا که باشید و خداوند نسبت به آنچه انجام می‏ دهید بیناست.”
لذا هر کس با خداوند ارتباط پیدا کند و از منبع فیض و رحمت او بهره مند شود ، نه تنها در زندگی احساس خلأ و ناامیدی نمی کند ، بلکه این ارتباط همه قوای درونی او را در مسیر خوبی ها و زیبایی ها بکار می گیرد و سراسر وجودش را از امنیت و آرامش سرشار می سازد .

«هُوَ الَّذِی اَنْزَلَ السَّکِینَهَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ؛ او کسی است که بر دل مؤمنان آرامش را فرو فرستاد.» ( سوره فتح – آیه ۴)
در دنیای کنونی ، ذهن افراد جامعه در معرض لذت های نفسانی و جذب به سمت خواسته های دنیوی است . از این رو ، خوشبختی بر اساس دارایی و مصرف تعریف می شود و هرگونه کاستی و کمبود مادی در زندگی ، انسانها را ناامید و مایوس و دچار بی هدفی در زندگی می کند

عبداللطیف عبدالله ” هر روز در جامعه خود ، شاهد پوچی و بیهودگی انسانهایی است که جز به خود و منافع خود نمی اندیشیدند . وی می گوید : ” تخصص من علوم اجتماعی است ، و بر اساس تخصصم همیشه بیماری های اجتماعی جامعه آمریکا را بررسی می کنم . با بررسی عمیق تر به این نتیجه رسیدم که بسیاری از بیماری های اجتماعی زاییده رفتارهای ناسالم جامعه و نداشتن هدفی متعالی است . از آن جا که اسلام عملاً سالم ترین راههای زندگی کردن را در اختیار بشر می گذارد ، و هدف از زندگی کردن را روشن می سازد ، می تواند تنها راه حل واقعی برای حل همه بحران های اجتماعی باشد . با درک این حقیقت نه تنها دریافتم که اسلام در زندگی روزمره ساری و جاری است ، بلکه متوجه تفاوت عمیق آن با سایر ادیان هم شدم . اسلام نیاز همه انسان ها و گمشده ای است که بسیاری هنوز به دنبال آن می گردند . اسلام راه رسیدن به هدف ، معنای زندگی و تأمین کننده سعادت است ، چون انسان را مستقیماً به منشأ حقیقت و قدرت واقعی ، یعنی الله می رساند .”
وی می افزاید : ” در واقع ، یکی از دلایل گرایش شدید من به اسلام این بود که همزمان با شناخت این دین ، با آن زندگی می کردم و کاربردش را در جای جای زندگی دوست مسلمانم به چشم می دیدم . اسلام روش کاملی برای زندگی به دست می دهد و وقتی انسان در محیطی اسلامی قرار بگیرد ، نمی تواند آن را از زندگی روزمره جدا ببیند . درست برعکس مسیحیت که از زندگی روزمره جداست ، اسلام از پیروانش می خواهد که به همه کارهای روزمره خود به چشم عبادت نگاه کنند .”
روانشناسان ، در میان راه حل هایی که برای آرامش روان انسان ارائه می دهند ، مهمترین عامل در درمان بیماریهای روانی را «دین» معرفی می کنند و با آزمایشهای مختلف ثابت کرده اند که درصد بهبودی بیمارانی که معتقد به خدا هستند بسیار بیشتر از دیگران است. آنان بر این باورند که ایمان بدون شک موثرترین درمان بیماری های روانی بویژه اضطراب و افسردگی است.

ویلیام جیمز ( William James) فیلسوف و روان شناس آمریکایی می گوید: «ایمان نیرویی است که باید برای کمک به انسان در زندگی وجود داشته باشد. فقدان ایمان زنگ خطری است که ناتوانی انسان را در برابر سختی های زندگی اعلام می دارد. »

 

 زندگی بدون خدا بسیار هولناک است
عبداللطیف نیز اکنون آرامش را در سایه ایمان به اسلام یافته است . وی می گوید : ” اسلام دلیل اضطراب و ناآرامی انسان های بی ایمان را به من نشان داده است . زندگی بدون خدا بسیار هولناک است . من این را بهتر می فهمم ، چون زمانی خودم این ترس شدید را چشیده ام . اما حالا به منتهای استقلال شخصیت رسیده ام ، استقلالی که خودم هیچ نقشی در آن ندارم و همه چیز به دست خداست . در این نظام همه چیز سر جای خود قرار می گیرد . زندگی دیگر برایم مفهوم پیدا کرده و نظم یافته است . حالا فهمیده ام که چرا به این دنیا آمده ام ، به کجا خواهم رفت ، چگونه باید زندگی کنم و چه چیزهایی را در اولویت قرار دهم . فقط امیدوارم و دعا می کنم که گمگشتگان دیگر هم بتوانند حالات امروز مرا بچشند .”

http://www.rahyafte.com/17580/

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن