مقالچه

روایاتی خواندنی

روایاتی خواندنی

چون مبلغ بهایی گفت بهائیت دین است و اکثر استدلالاتی را که می آورد، به بحارالأنوار و کتب شیعی نسبت می داد اینک او و مریدانش بشنوند:
در بحارالأنوار جلد ۱۱ صفحه ی ۳۴ و ۳۵ روایت ۱۸ از امام هشتم علیه السلام نقل می کند:
«و شریعه محمد صلی الله علیه و آله لا تنسخ الی یوم القیامه و لا نبی بعده الی یوم القیامه فمن ادعی بعده نبوه أو أتی بعد القرآن بکتاب فدمه مباح لکل من سمع ذلک منه». «شریعت و دین پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله تا روز قیامت نسخ نخواهد شد و تا روز قیامت هم پیامبری نخواهد آمد و کسی که بعد از پیامبر مدعی نبوت شود و یا کتابی بعد از قرآن بیاورد، پس خون او مباح است بر کسی که بشنود و او را بکشد».
و همچنین روایت ۵۵ صفحه ی ۵۶ جلد ۱۱ بحارالأنوار از امام صادق علیه السلام در آخر روایت چنین آمده:
«حتی جاء محمد صلی الله علیه و آله فجاء بالقرآن و شریعته و منهاجه فحلاله حلال الی یوم القیامه و حرامه حرام الی یوم القیامه».
و در روایت ۳۸ صفحه ی ۳۵۳ جلد ۱۶ بحارالأنوار از امام صادق علیه السلام آخر روایت این است:
«حتی جاء محمد صلی الله علیه و آله فجاء بالقرآن و بشریعته و منهاجه، فحلاله حلال الی یوم القیامه و حرامه حرام الی یوم القیامه». (عین روایت بالا)
همچنین روایت ۲ صفحه ی ۳۶ جلد ۶۵، چاپ بیروت، و ۶۸ چاپ ایران بحارالأنوار و روایت ۲۰ صفحه ی ۲۶۱ همین جلد، امام رضا علیه السلام در جواب مأمون می فرماید:
«.. و سید المرسلین و خاتم النبیین و أفضل العالمین لا نبی بعده و لا تبدیل لملته و لا تغییر لشریعته و ان جمیع ما جاء به محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله هو الحق المبین…. و التصدیق بکتابه الصادق العزیز الذی لا یأتیه الباطل من بین یدیه و لا من خلفه….»
و روایت ۲ صفحه ی ۴۱۷ جلد ۳۶ و روایت اول صفحه ی ۲ جلد ۶۶ چاپ بیروت و ۶۹ چاپ ایران همه و همه ناطق بر این می باشند که دین پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله دینی است همیشگی و بعد از او پیامبری و یا دینی تا روز قیامت نخواهد آمد.
حدیثی را صاحب «فصول المهمه» از امام باقر علیه السلام نقل کرده که امام باقر علیه السلام از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل می کند که پیامبر فرمود:
«ایها الناس لا نبی بعدی و لا سنه بعد سنتی فمن ادعی ذلک فدعواه و بدعته فی النار فاقتلوه و من اتبعه فانه فی النار.»
حالا آیا عاقل احتمال می دهد که امام زمان کتابی غیر از قرآن بیاورد تا پیامبر معصوم و معصومین دیگر علیهم السلام فتوای قتل آن امام معصوم (امام زمان) را صادر نمایند.
اینک خبری از اخبار مربوط به خاتمیت را از کتب سنی ها می آوریم تا بهائیها بفهمند این موضوع مسلم در کتب اهل سنت نیز فراوان آمده است. اگر دوست داشتید عربی این مطالب را هم به دست آورید، به صفحه ی ۱۲ کتاب فرق و ادیان نوشته ی مؤلف، قسمت سوم مراجعه نمائید.
اکنون ترجمه:
پیامبر عالی قدر اسلام صلی الله علیه و اله می فرماید:
«مثل من و مثل أنبیاء گذشته مثل مردی است که عمارت محکم و زیبائی را بنا نهاده و تنها یک آجر از گوشه ی آن ساختمان ناقص مانده پس در این صورت مردم از دیدن این عمارت زیبا و مجلل و از کسری آن آجر در حیرت و تعجب خواهند بود و می گویند چه نیکو خانه ایست اگر جای آن یک خشت خالی نمی بود (و ساختمان تکمیل بود).
رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید: «اینک منم که به جای آن خشت نهاده شده و آمدم پس پیامبران را ختم نمودم».
اتفاقا شوقی افندی که یکی از ائمه ی بهائیت است، قسمتی از فتاوای بزرگان کشور مصر را که سنی می باشند، در صفحه ی ۱۳۵ جلد ۴«قرن بدیع» چنین می آورد:
«سیدنا محمد صلی الله علیه و آله هو خاتم النبیین و المرسلین لا دین بعد دینه و لا شرع ینسخ شرعه و ان القرآن هو آخر کتب الله و وحیه لأنبیائه و رسله».
پس پذیرفتن خاتمیت، اعتقادی است اسلامی.
و اگر بهائیها این مطالب را منکر شوند، و یا توجیه کنند که قیامت آمده و رفته و اصلا قیامتی وجود ندارد، محکوم مسلمانهای عالم اعم از شیعه و سنی می باشند در عین حالی که جواب آنها در کتابهای فهرست داده شده به طور مستوفی آمده است.
و اگر هم خواستند با ما تماس بگیرند که یک کتاب دیگری نیز درباره ی قیامت در بطلان عقائد آنها بنویسیم.
در خاتمه از افرادی که نمی توانند معانی جملات عربی کتاب را بفهمند، تقاضا می شود در ترجمه ی آن به عالم محل مراجعه فرمایند. متشکریم. اینک شما را به بعضی از کتب، حوالت می دهیم که همه ی آنها یا بعضی از آنها را نیز تهیه نموده و بر فرهنگ دینی و اسلامی خود بیفزایید.
—————————

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن