مستبصرین

حسن نیکو بروجردی

فلسفه نیکو در بیان راهزنی های بهائیت

هر چند بنای کج بابیگری و ساختمان نااستوار بهائی‏گری مدت زمانی است که از هم فروریخته و از بین رفته است، ولی باید اذعان داشت که؛ قلم محققانه نویسندگان، برای برملا ساختن بافته‏ های دروغین راهزنان و دزدان و استدلال منصفانه دانشمندان در امر آشکار کردن سنت‏ های زهرآگین بد کیشان و بدخواهان، علت و عنصر اصلی این عدم پیروزی آنان بود که بی‏شک سرآمد همه از نقطه نظر خوبی تحقیق و روانی انشاء فلسفه نیکو تالیف ادیب فاضل، محقق کامل «مرحوم حاج میرزا حسن نیکو» است.

اینجانب از اوان کودکی در اغلب جلسات دینی شرکت داشته و تبلیغات مضره‏ی بهائیان را دیده، ولی با خواندن چهار جلد فلسفه نیکو آنچنان ایمانم راسخ شد، تا به خوبی دانستم که مسئله باب و بهاء، صرفا اباطیل و ساخته مذاهب دیگر غیر از اسلام، و پرداخته دشمنان دین مبین بوده است.

از این جهت به فلسفه نیکو که جامع جمیع رموز شیطانی است، و رسوا کننده‏ ی معتقدات ناپسندیده بدکیشان است اعتقادی خاص حاصل کرده و به هر کس توصیه نمودم فلسفه نیکو بخواند و حقایق مشحون آن بداند؛ و چون دیدم فلسفه نیکو کمیاب شده پیوسته آرزو داشتم از آن تجدید چاپ شود و در دسترس کلیه مسلمین و علاقه‏مندان، به خصوص نسل جوان کشور قرار گیرد، تا شیفته و فریفته‏ ی افسانه‏ های زشت و دروغین باب و بهاء نشوند، بلکه از مطالب محققانه فلسفه نیکو پند گیرد و از جملات ادیبانه‏ ی او در موضوع دین بهره ‏مند شوند.

متأسفانه به علت کثرت مشاغل و ضعف بنیه‏ ی مالی فرصت و توفیق عملی شدن این آرزو را نداشتم، و مرگ آن بزرگوار نیز تا اندازه‏ ی انجام این مقصود را به تأخیر افکند. ولی خوشبختانه با تنفیذ و اجازه‏ ای که فرزند پاکدامن و خیرخواه آن مرحوم جناب آقای دکتر احسان اله نیکو قاضی محترم دادگستری برای چاپ به من لطف کردند، و تسهیلاتی که در اختیار اینجانب گذاردند.

به خواسته قلبی خود توفیق حاصل کرده و چهار جلد فلسفه نیکو در دو مجلد با کاغذ و چاپ خوب. جلد نفیس و مرغوب. و بهای کم و مطلوب در اختیار خوانندگان و علاقه‏ مندان قرار داده‏ ام.

خداوند بر قبرش عطر و نور ببارد و فرزندانش را سالم و مسرور نگاه دارد!  ضمن تشکر از عموم خانواده‏ ی محترم نیکو به خصوص آقای دکتر نیکو که خط و عکس مرحوم والد خود را برای درج و آگاهی علاقه مندان در اختیار اینجانب گذاشته و چند برگی نگاشته‏ اند صمیمانه تشکر می‏کنم و آرزومندم که این مؤسسه با لطف خدا و مساعدت های معظم له در چاپ اثرهای ارزنده‏ ی دیگر شادروان «حاج میرزا حسن نیکو» توفیق خدمت داشته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن