نقشه بهائیت برای ایران
نقشه بهائیت برای ایران ، سایه شوم شعارى به نام جستجوى حقیقت
مقدمه
خوشبختانه با شکلگیرى موج بیدارى اسلامى در جهان به دنبال انقلاب اسلامى، زمینه رشد این جریان انحرافى وابسته به شدت کاهش یافته است؛ فضاى فکرى حاکم بر جهان اسلام، دیگر فضاى «جهل»، «سازش» و «تقلید» از غرب نمىباشد. بلکه فضاى «آگاهى»، «خودباورى»، «ایستادگى» و «جهاد» فکرى و عملى در برابر امپریالیسم، صهیونیسم و جریانهاى نفوذى ضاله و وابسته است که عملاً فضا براى پذیرفتن سیستمها و ایدئولوژىهاى وارداتى غربى تنگ شده، دیگر شرایط چندان مناسبى براى تبلیغ بهائیت و نظایر آن وجود ندارد و با گسترش موج بیدارى ملتها، وضع از این هم که هست برایشان بدتر مىشود. ضمن اینکه، حمایت آشکار قدرتهاى استکبارى از این فرقه، هرگونه تردید نسبت به وابستگى آنها به نظام سلطه جهانى را از ذهنها مىزداید، که این نیز به ضرر آنها است. موج بیدارى اسلامى، و افول فرقه ضاله، گفتگو با دکتر ولایتى، روزنامه جام جم، ویژهنامه ایام، ش۲۹٫
از سوى دیگر تشکیلات جهانى بهائیت – که مقرّ آن در اسرائیل (بیتالعدل حیفا) قرار دارد – با ناکامىها و بحرانهاى شدید درونى مواجه گردیده است. نظیر:
۱٫ رشد بهائیان ارتدکس که بیتالعدل را قبول ندارند و آن را بدلى مىنامند و شعبههاى خود را هر روز در کشورها زیادتر مىکنند.
۲٫ رشد بهائیان روشنفکر که به مخالفت با بعضى تصمیمات بیتالعدل مىپردازند و از دستورات او سرپیچى مىکنند و تن به سانسورها و تحریفات جدید آن نداده و براى خود تشکیلات جداگانهاى ایجاد کردهاند.
۳٫ خروج بعضى بهائیان از بهائیت به دین مبین و مترقى اسلام و اقدام به افشاگرى در مورد نقشههاى شوم بیتالعدل و پردهبردارى از تناقضات نظرى و عملى بهائیت.
۴٫ رشد سایتهاى منتقد بهائى در فضاى اینترنت که از نظر علمى اعتقادات بهائیت را به شدت به چالش کشیده و نشان مىدهد که طرفداران بهائیت هیچگونه پاسخ متین و قانع کنندهاى براى نقدها ندارند.
۵٫ دروغ درآمدن وعدههایى که مؤسسان بهائیت در مورد ایران اسلامى مىدادند.
۶٫ آگاه شدن تدریجى افکار عمومى جهانى از ماهیت این فرقه ضاله استعمارى و واقعیت نداشتن شعارهاى فریبنده وحدت عالم انسانى و تساوى حقوق مردان و زنان با آشکار شدن اختلافات بهاء و ازل عباس و محمد على و فحاشىها و افشاگرىهاى آنان علیه یکدیگر، عقل ستیزى و تناقضات موجود در کتب و تحریفات بیتالعدل و موارد بسیار دیگر که تشکیلات بهائیت براى پوشاندن آنها و مقابله با موج عظیم بیدارى اسلامى در جهان تلاشهاى مضبوحانه را آغاز نموده است و با تمسک به شیوه گوناگون و امکانات عظیم مالى و تبلیغاتى صهیونیسم و استکبار جهانى، در صدد تبلیغ گسترده فرقه ضاله بهائیت و جذب نیرو در سطح بینالمللى و داخل ایران باشند.
یکم. فعالیت بهائیت در سطح جهانى
در شرایط حاضر با توجه به جهت گیرىها و نوع برخوردها علاوه بر اسرائیل که مقر و تشکیلات جهانى بهائیان در آن قرار دارد؛ آمریکا، آلمان، اتحادیه اروپا، سوئد، استرالیا، سوئیس، کانادا، انگلیس و اتریش به عنوان حامیان اصلى این فرقه ضالّه بوده و فعالیتهاى گوناگون بهائیت از این کشورها ساماندهى مىشود. در ادامه به نمونههایى از این فعالیتها در سطح جهانى مىپردازیم:
۱٫ تبلیغ و مذهب سازى
فرقه ضاله بهائیت به امر تبلیغات، اهمیت زیادى مىدهد. در این راستا با توجه به نقش خاص و تعیین کننده فعالیتهاى فرهنگى و تبلیغى در رشد و گسترش مذهبهاى ساخته و پرداخته دست استعمار، در شرایط کنونى شاهد حمایتهاى مادى، تبلیغى و سیاسى بىدریغ قدرتهاى استکبارى از فرقه ضاله بهائیت در جهت بسترسازى براى فعالیتهاى این مذهب استعمار ساخته باشیم؛ تنها به عنوان نمونه در حال حاضر، ۴۰۰ پایگاه اینترنتى در جهان به تبلیغ مسلک بهائیت مشغولند که بعضاً در پوشش عنوان مقدس «مهدویت» با ارائه اطلاعات وارونه و غلط درباره امام زمان (عج) جستجوگران ناآگاه را به بیراهه کشانند. حامیان شیطان، پیشینه عملکرد بهائیت و تکاپوى آن در جهان معاصر بر ضد اسلام و ایران، ۱۳۸۴، بىنا، ص۱۴؛ به نقل از روزنامه کیهان، چهارشنبه ۱۹ دى ۱۳۸۶، ص ۸٫
از سوى دیگر بیتالعدل حیفا، افزون بر میلیونها دلار هزینه براى خرید «فضا» و «وقت» از ماهوارههاى گوناگون و کمکهاى چشمگیر به تلویزیونهاى ماهوارهاى، مدتى است که تبلیغات رذیلانهاى را با هدف تخریب وجهه جمهورى اسلامى در دست اجرا دارد. علاوه بر این رادیو بىبىسى لازم به ذکر است نخستین رئیس رادیو فارسى بىبى سى یک بهائى شناخته شده و معروف بود و هم اکنون نیز بهائیان حضور و نفوذى گسترده در بخش فارس سرویس جهانى بىبى سى دارند.، رادیو فرانسه، رادیو آمریکا، رادیو اسرائیل نیز با تمام امکانات در اختیار این فرقه صهیونیستى هستند و سعى مىکنند این فرقه ضاله در رسانهها به عنوان یک مذهب و در ردیف ادیان الاهى معرفى شود. تنها در یک نمونه برخى از کشورهاى اروپایى و آمریکایى، اقدام به چاپ و انتشار یک سرى تمبر با نام معرفى ادیان الاهى کردهاند که یکى از تمبرها به فرقه ضالّه بهائیت اختصاص دارد. چاپ این تمبر نشانگر تلاش و شگردهاى مختلف استکبار براى ترویج فرقه ضالّه بهائیت و مقابله با آیین مقدّس اسلام است. ر.ک: خبرنامه فرهنگى – اجتماعى، شماره ۱۳۳، ص ۱۰ ۱۱٫
در این راستا پس از انقلاب اسلامى، آمریکا پناهگاه رسمى و جولانگاه شدید و آشکار این فرقه به عنوان آلترناتیو تشیع در ایران گردید، به نحوى که آیهاللَّه مصباح یزدى در بازگشت از سفر آمریکا در دهه ۶۰ در سخنرانى خود در مؤسسه باقرالعلومعلیه السلام قم گفتند: «آن ایام در آمریکا کنفرانسى راجع به تشیع و انقلاب اسلامى ایران برگزار شده بود که همه گردانندگان آن، حتى خدمتگزاران و چاى دهندگانش، بهائى بودند» حامیان شیطان، پیشین..
در کنار این قبیل فعالیتها کلیه بهائیان موظف به تبلیغ بهائیت به هر شخصى و در هر شرایطى هستند. تبلیغ در جوامع مختلف کاملاً سیستماتیک و زیر نظر لجنه مهاجرت و تبلیغ صورت مىگیرد. در این راستا محور مهم تبلیغى بهائیان مهاجرت به دهات و روستاها و فریب دادن افراد سادهلوح و روستائى باشد چنانکه «موژان مومن» از محققان مشهور بهائیت خود اذعان دارد که جوامع بزرگ بهائى در بخشهاى فقیر جهان متمرکز است که بىسواد هستند. وى اذعان مىکند که اکنون امر بهائى عمدتاً دیانتى جهان سومى است. او معتقد است که تبلیغات بهائیت در آسیاى شرقى، موفق نبوده و در کشورهائى چون ژاپن و کره جنوبى که آزادى مذهبى برقرار است، وضعیت بهائیت مشابه شرایط در اروپاى غربى است و از رشد مناسب برخوردار نیست. خبرگزارى فارس، ۴/۶/۸۷٫
افزون بر مشکلات مربوط به ساختار فرقهاى بهائیت، غربیان این فرقه را یک مسلک شبه عرفانى شرقى مىدانند که لباسى به ظاهر از دنیاى مدرن به تن کرده و پوششى است براى لاقیدى مذهبى. از سوى دیگر از جمله دلایل عدم استقبال غرب به بهائیت این است که عقاید بهائى در سیستماتیک کردن و عرضه محققانه تعالیم خود بسیار ضعیف بوده و اساساً عقاید و اصول مذهبى بهائیت از پشتوانه فلسفى و کلامى قابل دفاع عقلى و منطقى برخوردار نیست. تبیین و توضیح این موضوع در بخش بررسى و نقد عقاید بهائیت انجام شده است.
۲٫ سازماندهى و جذب نیرو
یکى از مهمترین فعالیتهاى فرقه ضاله بهائیت در سطح بینالمللى جذب نیرو و سازماندهى یک جبهه مخالف علیه اسلام و جمهورى اسلامى است. آنها از روشهاى گوناگون نظیر دادن وام وکمکهاى مالى به مستمندان و فقرا، نشستن پاى درد دل افراد، توسل به شعارهایى پیرامون تساوى حقوق مرد و زن، ممنوعیت جنگ و لزوم تحقق صلح جهانى، کمک براى گرفتن پناهندگى و دیگر اقدامات سطحى، سعى در جذب برخى از عناصر سادهاندیش دارند.
در این راستا شاهد گسترش فعالیتهاى تبلیغى و تشکیلاتى این فرقه در اقصى نقاط دنیا خصوصاً کشورهاى اسلامى مىباشیم؛ پس از فروپاشى نظام کمونیستى شوروى، کشورهاى تازه استقلال یافته و همچنین دیگر کشورهایى که نظامشان کمونیستى بود، به عنوان بهترین طعمه براى استکبار مطرح شدند. مردم این کشورها که سالها در اختناق به سر برده بودند و هنوز زمینههاى مذهبى خود را داشتند با برآمدن هر ندا و صدایى در مورد مذهب به آن جذب مىشدند و این بهترین فرصت براى انحراف مردم ستمدیده بود. آمریکا، انگلیس با پول بادآورده حاصل از غارت سرمایههاى دیگر کشورها – خصوصاً مسلمان – در همه جا شروع به تبلیغ بهائیت و وهابیت نمودند که از آن جمله مىتوان به آذربایجان، قرقیزستان، تاجیکستان و آلبانى، اشاره کرد. آنها با فرستادن میسیونرهاى بهائى و پخش پول، کتاب، بورس تحصیلى و… میان مردم و خریدن برخى مسؤولان بلندپایه و نشریات خائن، توانستند بخشى از اهداف فرقه ضاله را در آنجا ترویج کنند و عدهاى از مردم را از اسلام حقیقى دور نگه دارند. در چند سال گذشته با تشدید فعالیت فرقه بهائیت در جمهورى آذربایجان، به ویژه باکو که با حمایت دولت آذربایجان انجام مىشود، اعضاى این فرقه تبلیغات خود را در ایران تشدید کردند. اعضاى این فرقه که پیش از این با مرکزیت اسرائیل به فعالیت مىپرداختند، با انتقال مرکز فعالیتهاى خود به باکو، قصد تشدید اقدامات خود را در ایران دارند. سایت بازتاب، ۱۹ مهر ۱۳۸۳٫
از سوى دیگر تشکیلات بهائیت پس از استقرار نیروهاى آمریکا در عراق، تحرکات مشکوکى را براى ترویج این آیین خرافى در این کشور آغاز کردهاند. گفته مىشود؛ این نیروها یک محفل ملى در بغداد و چهار محفل ملى دیگر در شهرهاى بصره، موصل و… راه اندازى کردهاند. بنا بر طرح یکى از رهبران ارشد این فرقه، قرار است نیروهاى اعزامى با استفاده از ابزارهایى چون جاذبههاى جنسى، اقدام به جمع آورى طرفدار براى فرقه خود کنند. یکى از پوششهاى فعالیت عناصر بهائى، مراکز نمایندگى سازمان ملل متحد در عراق است. همچنین با پیشنهاد یک عنصر بهائى مقیم آمریکا به بیتالعدل (مرکز سیاسى و تشکیلاتى بهائیت در اسرائیل) این فرقه قصد دارد پس از آرامش نسبى در مناطق شیعهنشین عراق، اقدام به ساخت مکانهاى بهائى در آنجا کند. روش دیگر بهائیان استفاده از جاذبه ازدواج به منظور شکار مردان و یا زنان غیر بهائى و اضافه کردن این افراد در سلک بهائیت بعد از ازدواج است و بتدریج فرد گرفتار شده وارد سیستم تشکیلاتى آنان مىشود. به خاطرات خانم مهناز رئوفى در روزنامه کیهان و کتاب سایه شوم (مهناز رئوفى، تهران: کیهان، ۱۳۸۵) مراجعه نمائید.
۳٫ نفوذ در مراکز علمى جهان
در حال حاضر بسیارى از مراکز پژوهشى در غرب، به تدریج گرفتار برخى از جریانهاى انحرافى وابسته به محافل صهیونیستى و بهائىگرى مىشوند. چنانکه کرسى ایرانشناسى در بسیارى از مراکز همیشه در معرض اعمال نفوذ افراد و افکار بهائى قرار داد که پس از انقلاب اسلامى جدّىتر شده است و در مورد جلسات علمى و همایشها این امر وضوح بیشترى دارد، به طورى که کمتر همایشى است که به نوعى به مباحث ایرانشناسى به خصوص دوره معاصر مربوط باشد و چندین نفر از بهائیان شناخته شده در آن حضور فعال نداشته باشند. شواهد فراوانى وجود دارد که نشان مىدهد طى سالهاى اخیر شمارى از افراد وابسته به جریان بهائیت نه صرفاً بر اساس صلاحیتهاى علمى بلکه به صورت عمدى و با هدایت خاص به این مراکز نفوذ کردهاند و درست به دلیل ارتباط استوارى که در یکصد سال گذشته میان بهائیت و صهیونیسم بوده، این جریان مورد حمایت لابىهاى صهیونیستى هم قرار داشته و دارد. تعارض امنیت و علمآموزى؟، رسول جعفریان، بازتاب، ۱۱ خرداد ۱۳۸۶٫
۴٫ تحریف تاریخ ایران
سردمداران بهائیت از ابتداى تشکیل این فرقه ضاله تخصص ویژهاى در تحریف تاریخ و واقعیتها داشته نمونههایى از تاریخسازى جعلى و تحریف تاریخ را مىتوانید در خاطرات صبحى مشاهده نمائید. و در این راستا دایرهالمعارف ایران موسوم به دایرهالمعارف ایرانیکا توسط یک بهائى که در دانشگاه کلمبیا مشغول است با بودجه آمریکا، افکار صهیونیستى و کمک برخى ایرانیان مقیم خارج در دست تهیه است. سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامى، به نقل از رجا نیوز، ۹/۱/۱۳۸۶٫
از نکات قابل توجه در این دایرهالمعارف که مدعى تدوین تاریخ پنج هزارساله ایران است، تحریف آشکار باورها و تاریخ سرزمینمان باشد و به دلیل گرایش مدیر ایرانیکا به فرقه بهائیت بسیارى از اعتقادات نادرست و گمراه کننده این گروهک به جامعه ایرانیان نسبت داده شده و حتى روایت تاریخ باستان ایران نیز متأثر از این تحریف آشکار تاریخى است. در بسیارى از قسمتهاى این مجموعه تحریفهاى جدى در مورد اعتقادات ایرانیان وارد شده و باورهاى نادرست بهائیت به عنوان عقاید دینى ایرانیان جعل شده است.
۵٫ طرح روحى
این طرح توسط یکى از بهائیان مهاجر ایرانى به نام «روحى ارباب» در چند سال قبل طراحى و پس از بررسى و اجراى آزمایشى آن در کلمبیا به تصویب «بیتالعدل حیفا» – به عنوان بالاترین نهاد تصمیم گیرنده فرقه ضاله بهائیت در سطح جهان – رسید. و به عنوان یک «راهنماى عمل» به تمام محافل بهائى ابلاغ گردید. یکى از مهمترین اهداف «طرح روحى» ایجاد بسترهاى لازم براى افزایش آمار تعداد بهائیان است و مسئولان مرکزیت بهائیت براى ایجاد سهولت در دستیابى به این هدف، با یک برنامه ریزى گسترده، مؤسساتى را تحت عنوان «مؤسسه آموزشى» در کشورهاى مختلف ایجاد کردند که براساس آخرین آمارهاى منتشره از سوى مرکزیت بهائیت تعداد اینمراکز آموزشى بیش از یکصد مرکز مىرسد. مرکزیت بهائیت براى دستیابى به اهداف طرح روحى زمان بندىهاى مشخصى را معین کرده که شامل «نقشههاى پنج ساله» و «نقشهچهار ساله» است. شعار اصلى نقشه پنج ساله، «دخول افواج مقبلین» نام دارد. مؤسسات آموزشى که بهائیان در ارتباط با طرح روحى ایجاد کردهاند، افزون بر هیأت مدیره، زیر نظر مشاور قارهاى بهائیت که از سوى «بیتالعدل حیفا» معرفى و تأیید شده است، اداره مىگردد.
تبلیغات فرقه بهائیت در کشورهاى اسلامى، به ویژه خاورمیانه به دلیل حساسیتهاى خاصى که در مورد آن وجود دارد، براساس یک استراتژى ویژهاى که از سوى مرکزیت بهائیت بدان نام «استراتژى خاموش و پنهان» داده شده، اداره مىشود و براى تحقق اهداف این استراتژى در کشورهاى مسلمان زمان بیشترى در نظر گرفتهاند و تا سال ۲۰۲۱ میلادى براى رسیدن به اهداف مورد نظر وقت و فرصت معین کردهاند. ماهیت و اهداف طرح روحى، روزنامه کیهان، ۲۲ شهریور ۱۳۸۵، ص ۸٫
در مجموع امروز بهائیت یک تشکیلات بینالمللى است و شهر عکا (قبله بهائیان که در اسرائیل قرار دارد) مرکز همبستگى و پیوند آنها با صهیونیسم است. اهداف آنان با اهداف صهیونیسم گره خورده و به یکدیگر احترام متقابل دارند. بیشترین پیروان بهائیت، در کشور آمریکا ساکنند. تشکیلات آنان در تمام کشورهاى جهان – به ویژه کشورهاى آفریقایى و آسیایى – شعبه دارد و براى خود تبلیغ مىکنند. پیوند و همکارى متقابل بهائیت و صهیونیسم، محمدرضا نصورى، مجله انتظار ش ۱۸٫ امروزه آنان در سطح بینالمللى فعالیت خود بر ضد ایران، اسلام و تشیع را به نحوى شدت بخشیدهاند و عملاً بهائیت به یکى از بازوهاى پرتحرک نظام سلطه جهانى، به ویژه در خاورمیانه، مبدل شده است.
دوم. فعالیت کنونى بهائیت در رابطه با ایران
تشکیلات استعمارى بهائیت همزمان با تحرکات وسیع خود در سطح جهان، سیاست خویش را بر تبلیغ گسترده و علنى در داخل کشور استوار کرده و تلاش مىنماید تا با تجدید سازمان بهائیت در داخل، اهداف شوم سیاسى، فرهنگى و اقتصادى خود را به شکل صریح، بىپروا و گستاخانه پیش ببرد؛ تا جایى که مرکز تشکیلات جهانى بهائیت مستقر در اسرائیل به تشکیلات بهائیت در ایران دستور داده است به مناسبت فرا رسیدن یکصدمین سالگرد درگذشت عباس افندى در سال ۲۰۲۱٫ م باید تا این سال ده در صد از جمعیت ایران بهائى شوند. در این راستا برنامههاى تشکیلات بهائیت در رابطه با ایران در دو بخش خارجى و داخلى عبارتند از:
الف. خارج از کشور:
۱٫ حمایت استکبار جهانى، به ویژه آمریکا، در پوشش دفاع از حقوق بشرآزادى بیان و عقیده که همواره به حمایت رسمى از تشکیلات بهائیت ایران پرداخته است. همانگونه که گذشت پس از پیروزى انقلاب اسلامى، شاهد خیل عظیم قطعنامههایى هستیم که توسط دولت و نمایندگان آمریکا کشورهاى غربى و مجامع بینالمللى در طرفدارى از جاسوسان بهائى و محکومیت ایران به تصویب رسیدهاند و تلاش مىکنند در راستاى فشارهاى سیاسى و نظامى خویش، همپاى شرایطى چون صلح خاورمیانه، پرونده هستهاى ایران، آزادى بهائیت را به عنوان یک اقلیت دینى مطرح سازد.
جالب این است که برخى روشنفکران داخلى وابسته به مراکز سلطه جهانى، هم به بهانه دفاع از حقوق بشر، از اقدامات خائنانه عناصر بهائى و گروههاى انحرافى ضاله حمایت مىکنند. شبکههاى خبرى وابسته به صهیونیسم و رسانههاى گروهى آمریکا نیز به حمایتهاى گسترده تبلیغى براى بهائیت مىپردازند تا در کنار اقدامات دولت و مجلس نمایندگان آمریکا، زمینهها و بسترهاى لازم را براى تحقق اهداف سلطه جویانه خود توسط بهائیان فراهم آورند. تشکیلات بهائیت در ایران نیز از این فرصت جهت پیشبرد اهداف خویش بهره مىبرد.
۲٫ کارشکنى در روند پرونده هستهاى ایران در آژانس بینالمللى انرژى اتمى، در شرایطى که ملت مسلمان ایران راه خود را براى کسب علم و پیشرفت در علوم جدید و مخصوصاً انرژى هستهاى هموار ساخته، کارشکنى و گسترش تبلیغات بهائیان، فشارهاى بینالمللى را براى تسلیم و دست کشیدن از این تکنولوژى مضاعف نموده است. بدیهى است چنین خیانتهایى از قبل طراحى و برنامه ریزى شده و بیتالعدل نیز بار دیگر به وظیفه وجودى خود عمل نماید. جوابیه مردمى کانون فرهنگى رهپویان وصال شیراز به نامه سرگشاده جامعه بهائى ایران به رئیس جمهور، واحد فرق انحرافى.
۳٫ نفوذ تشکیلات بهائیت در سازمان ملل بعنوان عضو رسمى سازمان غیردولتى ملل متّحد و ارتباط با اپوزیسیون خارج از کشور که از این طریق جهت اعمال اهداف خود در کشورها، بهره مىبرد.
ب. داخل کشور:
۱٫ تغییر ذهنیت مردم ایران درباره این تشکیلات از یک مسلک منحرف و دستگاه جاسوسى براى بیگانگان، به شهروندانى عادى و بىخطر با شیوههاى مختلف از جمله مظلومنمایى و بهره گیرى از محافل جهانى مانند سازمان حقوق بشر.
۲٫ پخش مداوم شبهات فکرى و عقیدتى در باره اصول و فروع دین اسلام خاصه تشیع، از طریق رسانههاى دیدارى، شنیدارى و نوشتارى به ویژه اینترنت.
۳٫ ترویج فمنیسم در جهت معارضه با استحکام و سلامت پایههاى خانواده و تضعیف احکام اسلام.
۴٫ تلاش جهت نفوذ در ساختار سیاسى براى دستیابى به اسرار نظام، کمکردن حساسیتها و مقاومتهاى مسولان نظام درباره فرقه بهائیت و کمرنگ جلوه دادن خطر این فرقه؛ به عنوان نمونه سران تشکیلات بهائى در ایران با برخى از کاندیداهاى مستقل مجلس وارد مذاکره شده و به این کاندیداها گفته بودند که ما بهائىها این تعداد رأى داریم و حاضریم به نفع شما وارد صحنه شویم به این شرط که اگر شما وارد مجلس شدید از حقوق ما دفاع کنید. سید کاظم موسوى (گفت و گو)، خبرگزارى فارس، ۳/۲/۱۳۸۷٫
همچنین در این زمینه شاهد دستورالعمل فرقه ضاله بهائیت به پیروان خویش براى شرکت در کنکور سال ۱۳۸۶ مىباشیم؛ این دستورالعمل هنگامى صادر شد که سازمان سنجش ستون مذهب را در فرمهاى ثبت نام مراکز آموزش عالى کشور حذف کرد. در چنین شرایطى فرقه ضاله بهائیت تلاش مىکند عناصر خویش را بعد از اخذ مدارک تحصیلى دانشگاهى به مراکز دولتى نفوذ داده و اهداف استعمارى اربابان خود را دنبال نماید. روزنامه جمهورى اسلامى، ستون جهت اطلاع، ۱۱/۱۰/۱۳۸۵٫
۵٫ تلاش براى افزایش جمعیت؛ پس از پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى ایران، بهائیانى که در ایران ماندند على رغم سیاستهاى اعلام شده از سوى دولت جمهورى اسلامى در خصوص کنترل جمعیت، در جلسات خود نسبت به این مسئله، با حساسیت برخورد کرده و تصمیم گرفتند که همچنان به تولید نسل و افزایش جمعیت خود ادامه دهند. هدف آنها از این تصمیم عبارت است:
یک. افزودن جمعیت فرقه بهائیت، جهت گرفتن امتیازات بیشتر،
دو. منزوى نشدن به دلیل کمى جمعیت در شهرها و روستاها،
سه. آماده نمودن جوّ براى افزایش فعالیتهاى سیاسى خود. ر.ک: خبرنامه فرهنگى اجتماعى، شماره ۱۰۶، ص ۲۸ و نیز شماره ۱۰۸، ص ۴۴ ۴۵٫
۶٫ تلاش براى بالانشان دادن تعداد بهائیان در ایران به مثابه گامى مقدماتى و محکمه پسند جهت دستیابى به رسمیت قانونى؛ یکى دیگر از شگردهاى تبلیغاتى فرقه صهیونیستى بهائیت تلاش براى بزرگ نمایى تعداد این فرقه در داخل ایران مىباشد چنانکه در بسیارى از آمارها که غربىها طى سالهاى اخیر مىدهند با ارائه آمارى مضحک تعداد بهائیان ایران را حتى از تعداد مسیحیان، یهودیان و زرتشتىها بیشتر دانسته و مدعى هستند جامعه بهائى ایران بزرگترین اقلیت مذهبى غیر مسلمان در ایران است. بخش فارسى رادیو فرانسه، مورخه ۱۴/۱۱/۱۳۷۵٫
در دستورى تشکیلاتى نیز، سران بهائیت خواستهاند تا آمار بهائیان حاضر در کشور بزرگ نمایى شده و تعداد را از آن چه که هست، بسیار بیشتر نشان دهند. به این منظور به بهائیان کشور در سر شمارىها دستور، دادهاند که در ستون «دین» یا در ستون «سایر» درج نام «بهائى» کنند. با این همه نتایج بدست آمده از سر شمارى عمومى سالهاى ۱۳۷۵ و ۱۳۸۵ نشان مىدهد، آمارهاى ادعائى آنها به هیچ وجه صحت ندارد. مطابق آنچه در سایت رسمى مرکز آمار ایران آمده، ر.ک: پایگاه اینترنتى درگاه ملى آمار؛www.sci.org.ir ستون «سایر و اظهار نشده» در سال ۱۳۸۵ تعداد ۲۶۳۱۹۹ نفر از ۷۰۴۷۲۸۴۶ جمعیت کل کشور (یعنى سى و هفت صدم در صد) بوده است. ضمن آنکه این آمار هم شامل کلیه کسانى است که به هر دلیلى نخواستهاند دینشان را اظهار کنند که شامل همه دگر اندیشان اعم از کمونیستها، تودهاىها، شیطان پرستها، بودائىها و سیکها و بهائىها و… مىتواند باشد. اگر سهم بهائىها از ستون «سایر و اظهار نشده»، پانزده در صد هم باشد شاید بتوان گفت آمار بهائیان ایران در سال ۱۳۷۵ و ۱۳۸۵ حدود ۲۵ و ۴۰هزارنفر تخمین زده شود، که فاصله بسیار زیادى با میزان ادعائى بیتالعدل که این آمار را ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرده است، دارد. البته اگر تشکیلات بهائى این آمار را قبول ندارد مىتواندآمار دقیق تسجیلى خود را منتشر نماید. یک احتمال هم مىتواند این باشد که بهائیان بر خلاف دستور تشکیلاتى بیتالعدل، به دلایل متعددى از جمله، عدم اعتماد به دستورات سرى آن، برخوردارى از مواهب اجتماعى، شغلى و تحصیلى، خود را در سرشمارىها مسلمان اظهار نموده تا راحتتر زندگى کنند. این امر البته در بهائیت سابقه هم دارد؛ طبق متون بهائى، عبدالبهاء در فلسطین خود را مسلمان جازده و در نماز جمعه مسلمین شرکت مىکرده و خود را مقید به احکام اسلامى مىنمایانده، تا راحتتر زندگى کند. (ر.ک: آمار بهائیان ایران، سایت بهائى پژوهى، ۲/۹/۱۳۸۶)
۷٫ بازگشت سرمایه داران و نخبگان فرهنگى (اخراجى یا فرارى ) بهائى به ایران جهت قبضه اقتصاد و فرهنگ کشور و نیز تأمین پشتوانه مالى براى تبلیغ بهائیت و پیشبرد اهداف تشکیلاتى آن. چنانکه در این زمینه شاهد اخبار متعددى نظیر؛ خرید دستهجمعى زمینهاى شهرک بهارستان اصفهان توسط بهائیان، نفوذ بهائیان در بازار دارو و…، در رسانهها مىباشیم.
۸٫ احیاى اماکن مقدس بهائى در ایران از طریق نفوذ در سازمان میراث فرهنگى و سوق دادن ایرانیان و افراد توریست به عنوان بازدید از اماکن باستانى به مکانهاى یاده شده.
۹٫ تلاش براى ارتباط با اپوزیسیون داخل کشور و جلب حما یت آنان از تشکیلات بهائیت ایران.
۱۰٫ تلاش جهت نزدیکى با محافل روشنفکرى ایران به منظور پذیرش جامعه بهائى به عنوان عضوى از جامعه مدنى ایران. مردم ایران خواهان انحلال تشکیلات بهائیت، مهدى نائینى، خبرگزارى فارس، ۲۶/۶/۱۳۸۷٫
۱۱٫ نفوذ در سازمانهاى غیردولتى NGO(ها) که در عرصههاى گوناگون ملى و بینالمللى از امور امدادى، رفاهى، مذهبى گرفته تا دفاع از حقوق بشر، پناهندگى و توسعه علوم و تکنولوژى و امور زنان و جوانان به فعالیت مشغول مىباشند.
۱۲٫ تبلیغ به مسلک بهائیت با اجراى طرح روحى؛ شیوه اجراى این طرح که پنج سال قبل با پیام ۲۶ نوامبر ۲۰۰۳ میلادى بیتالعدل حیفا آغاز شد، با فعالیتهاى گذشته بهائیان ایران تفاوت اساسى دارد. در حقیقت با ارسال این پیام و آغاز اجراى طرح در ایران، فرقه ضاله بهائیت شیوه تبلیغاتى – هجومى جدیدى را در برخورد با نظام اسلامى ایران در پیش گرفته است. به همین مناسبت در سال ۱۳۸۰ سیزده نفر از بهائیان به اصطلاح مستعد، زیر پوششهاى مختلف از ایران به امارات متحده عربى – دوبى – رفته و در آنجا دورههاى آموزشى کتابهایى را که براى اجرایى کردن این طرح تدوین و تألیف شده است، آغاز کردند. براى اجراى طرح روحى تاکنون هفت عنوان کتاب تألیف و آماده شده است که عناوین برخى از کتابها عبارتند از: کتاب گفتگوهاى هدفمند با غیر بهائیان، تاریخ بهائیت، آموزش و نحوه تبلیغ بهائیت و کتابى براى مبلغان فرقه.
اعزام مبلغین به دوبى، با چند هدف صورت مىپذیرد:
۱٫ فراگیرى چگونگى تبلیغ گسترده و مخفیانه در جمهورى اسلامى ایران.
۲٫ فراگیرى راههاى جدید فریب مسلمانان شیعه ایرانى.
۳٫ فراگیرى چگونگى انتخاب هدف یا سوژه، بىآنکه گرفتار افراد مؤمن و مأموران اطلاعاتى شوند و این در حالى است که رفت و آمد سالانه صدها هزار مسافر که براى خرید و تفریح به دوبى مىروند، در حقیقت این منطقه را به شکارگاه سرکردگان «بیتالعدل حیفا» براى صید نیروهاى ناآگاه جدید مبدل کرده است. مرکزیت بهائیت در حیفا توصیه دارد که در ایران به دلیل حاکمیت نظام اسلامى و وجود شرایط خاص، طرح روحى از سن ۱۶ سالگى آغاز شود و کودکان بهائى از سن ۱۲ تا ۱۵ سالگى و در صورت امکان به همراه بزرگترهایشان با هدف فریبکارى به کارهاى خیریه و عام المنفعه نظیر عیادت از بیماران در بیمارستانها، نظافت پارکهاى محل و معابر کوهستانى، مراجعه به آسایشگاه سالمندان و کمک به سالخوردگان بپردازند. در اردیبهشت ۱۳۸۳ بخشى از طرح روحى که مربوط به آموزش راهنمایان و مبلغان بود، به پایان رسید و تعدادى راهنما آماده فعالیت شدند. به همین سبب و بنا به دستور بیتالعدل حیفا حرکت و هجوم تبلیغاتى بهائیان به سمت جوامع غیربهائى آغاز شد.
در این راستا نماینده ارشد بیتالعدل و فرد شماره یک و مرجع بهائیان در ایران طى ابلاغیهاى رسمى به کلیه بهائیان ایران تأکید مىنماید: «ما نبایستى فقط به دوستانى اکتفا کنیم که از قبل در زمره دوستان درآمدهاند، زیرا این امر به علت محدود بودن دایره این دوستىها، ناچاراً به تدریج اقدامات ما را محدود و متوقف خواهد نمود و بایستى با طرح دوستىها و صمیمیتهاى جدید و پس از حصول اطمینان از طریق معاشرتهاى خانوادگى و گفتگوهاى هدفمند، دایره دوستان مطمئن خود را مرتباً اتساع ببخشیم تا امکان لازم براى یافتن نفوس مستعده فراهم گردد». ماهیت و اهداف طرح روحى، روزنامه کیهان، چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۵، ص ۸٫
پیروان فرقه ضاله بهائیت براساس طرح روحى آویختن به حربه دروغین را نیز جایز مىشمارند. از جمله یکى از اعضاى محفل ملى بهائیت ایران با تکیه بر دستورالعمل بیتالعدل مبنى بر اینکه باید با افراد غیربهائى ارتباط برقرار کرد، نفوذ در جوامع روستایى و کوچک را زیر این پوشش که ما بهداشتیار هستیم و یا به عنوان مسئول براى خدمت به شما آمدهایم، و هر وسیلهاى براى شناسایى افراد مستعد جذب آنها به بهائیت را لازم مىداند: «اگر فرضاً دوستان ایدههایى را بیان مىدارند مانند اینکه بهداشت یار هستیم و…، اینها هدف نیستند، بلکه محملى است براى شناسایى افراد مستعد و اینکه آنها را وارد پروسه مؤسسه آموزش نماییم.»
او بهرهبردارى از دوستان دوران مدرسه، مهاجران فقیر افغانى کمک مالى به خانوادههاى مستمند و ایجاد کلاسهاى آشپزى و هنرى، رفت وآمد به کتابخانهها و سمینارهایى که در فرهنگسراها برگزار مىشود، را وسیلهاى براى ایجاد ارتباط مخفى و سپس تبلیغ بهائیت مىداند. براساس برنامه طرح روحى هر خانواده بهائى در ایران باید چند راهنما داشته باشد تا بتوانند با خانوادههاى غیر بهائى مرتبط شوند و با این توصیف در هر نقطهاى که یک یا چند خانواده بهائى وجود دارد، خانوادههاى مسلمان و غیربهائى باید در معرض تهدیدات ناشى از تبلیغات بهائیان قرار داشته باشند. اصولاً هدف اصلى تبلیغات این فرقه جذب افرادى است؛ «که از اسلام آگاهى ندارند یا مورد تبلیغ سوء قرار گرفته باشند، تدین نداشته و مقید به مسائل مذهبى نباشند. در کل آن علاقهاى که هر کسى نسبت به دین خود دارد را نداشته باشند. یک عده هم کسانى هستند که فکر مىکنند اگر وارد این تشکیلات شوند، پولدار مىشوند. یا خانمهایى که دلشان مىخواهد حجاب نداشته باشند. چون وقتى وارد آنجامعه مىشوند مىتوانند حجاب را کنار بگذارند و خودنمایى زیادى براى مردان داشته باشند. آنها مىگویند براى اینکه حرفهاى ما را بشنوى باید تعصب را کنار بزنى. فرد هم ذهن خود را از حرفها پاک مىکند و حرفهاى آنها جایگزین مىشود» سایه شوم شعارى به نام جستجوى حقیقت، گفتگو با مهناز رئوفى، شبکه خبرى برنا نیوز ۲۹/۸/۱۳۸۶٫٫
براساس رهنمودهاى طرح روحى، هویت کلیه افراد جذب شده به جلسات دعا باید کاملاً سرّى و مکتوم بماند. این تأکید که بىشباهت به عملکرد گروهک منافقین نیست، تا آن حد است که حتى افراد بهائى مقیم ایران نیز نباید در جریان این امور قرار گیرند. براساس اولویت تشکیلات بهائیت در ایران، کلیه مؤسسات تحت پوشش، از جمله «مؤسسه تربیت امرى»، باید در خدمت مؤسسه آموزش مردمى قرار گرفته و از اردیبهشت ۱۳۸۴ علاوه بر انجام امور ذاتى خود، عملاً مأموریتهاى جدیدى با هدف جاسوسپرورى به نفع رژیم صهیونیستى اسرائیل و جذب هر چه بیشتر غیر بهائیان فراهم نمایند. سایه شوم(بازتاب) فعالیتهاى محرمانه، روزنامه کیهان، پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۵، ص۸٫
در راستاى تحقق اهداف فوق، تشکیلات بهائیت در داخل ایران دامنه فعالیتهاى تبلیغى خود در تهران و سایر شهرها را شدت بخشیده و با اقدامات مختلف از جمله راهاندازى سایتها و وبلاگهاى متعدد، مراجعه حضورى، ارسال کتاب، توزیع اطلاعیه و سىدى در برخى شهرها پیرامون فرقه ضاله بهائیت که حاوى مطالب موهن از جمله معرفى کتب فرقه ضاله بهائیت، مقالاتى در معرفى بیتالعدل بهائیت و بهائیان، توهین به مقدسات اسلامى و سایر ادیان توحیدىطرح ادعاهاى مکاتب ضد دینى، تکفیر شیعه و ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامى، داستانهاى غیراخلاقى و…، به تبلیغ این فرقه اقدام نموده تا بتوانند هوادارانى را در بین جوانان و مردم پیدا کنند. اخیراً نیز در برخى مدارس کشور، دانش آموزان بهائى به انحاء مختلف از قبیل، توزیع جزوههاى ویژهاى که در اسرائیل مختص جوانان چاپ شدهاند، شناسایى دانش آموزان کم بضاعت و پرداخت کمک هزینه و تقبل برخى هزینههاى خانوادههاى آنها، ارسال فایلهاى بلوتوث ویژه براى مراحل تکمیلى که حاوى سخنان سرگردگان این فرقه گمراه است، هم شاگردىهاى خود را به آیین ضاله بهائیت دعوت مىکنند. در مرحله نهایى نیز براى رسمیت بخشیدن به فعالیت افرادى که تازه جذب شدهاند پارتىهایى در منازل دانش آموزان بهائى با حضور یک مبلغ ارشد! برگزار مىشود و برنامه تخصصى! به این افراد در حوزه مورد علاقهشان داده مىشود. (تبلیغ بهائیت در مدارس کشور، جهان نیوز، ۲۷ بهمن ۱۳۸۷)
در شرایط فعلى، بهائىها در عرصه وبلاگ نویسى و اداره سایت نیز فعال مىباشند. همچنین فرقه ضاله بهائیت با پشتوانه عظیم مالى صهیونیسم و آمریکا سرمایهگذارى کلانى را در زمینه اقتصادى و اجتماعى در دست اجرا دارد و با در دست گرفتن نمایندگى تعداد زیادى از شرکتهاى فنى و خدماتى در برخى شهرها اعتراض مردم را برانگیخته است. حجت الاسلام حسین جمالى زاده امام جمعه شهرستان جیرفت، روزنامه جمهورى اسلامى، ۲۹/۹/۱۳۸۶ صفحه جهت اطلاع. ایجاد آرایشگاههاى رایگان براى مردان جلسات شبنشینى، ترویج و تبلیغ ازدواج خواهر و برادر، راهاندازى سوپرمارکتها و ارائه خدمات رایگان، اهداى هدایا و بعضاً کمک نقدى به جوانان دختر و پسر، از دیگر اقدامات این جریان جهت جذب به محافل پنهانى خود مىباشد. مبلغان این فرقه پا را فراتر گذاشته و حتى به روستاها مىروند و با سوء استفاده از فقر در مناطق روستایى و محروم به دنبال رفع مشکلات مالى و اقتصادى آنها بوده تا بتوانند پایگاه اجتماعى خود را در بین مردم ارتقا دهند. ر.ک: پایگاه تحلیلى خبرى جهان، گزارش تبلیغ ازدواج با محارم از سوى بهائیت ۱۸/۱۰/۱۳۸۶٫
در برخى استانهاى کشور نیز مبلغین فرقه ضاله بهائیت با سوء استفاده از مشکلات اقتصادى برخى از جوانان، آنها را در شرکتها و بنگاههاى اقتصادى متعلق به خود به کار مىگیرند. در این بنگاهها علاوه بر اینکه از توان این جوانان در رسیدن به اهداف مالى خود استفاده مىکنند، به تبلیغ عقاید انحرافى فرقه بهائیت پرداخته و از این افراد براى حضور در کلاسهاى طرح روحى خود دعوت مىنمایند. تبلیغ بهائیت در بنگاههاى اقتصادى، پایگاه تحلیلى خبرى جهان، ۳/۱۲/۱۳۸۶٫
و پس از جذب کسانى هم که مىخواهند از این دایره بیرون بیایند با محدودیتها و تهدیدهاى جدى مواجه مىشوند.
به گفته یکى از بهائیان که پس از آگاهى از ماهیت این فرقه ضاله مشرف به دین مقدس اسلام گردیده؛ «کسانى که وارد بهائیت مىشوند دیگر در اختیار خود نیستند. آزادى ندارند و همیشه تحت نظر هستند. هر مسئولیتى که تشکیلات به اعضا بدهند باید انجام شود. زندگى فرد در اختیار خودش نیست. جلساتى هر ده روز یک بار برگزار شود که شرکت در آن براى همه اجبارى است» ،
گفتگو با مهناز رئوفى، شبکه خبرى برنا نیوز ۲۹/۸/۱۳۸۶٫٫
منبع:http://porseman.org/q/show.aspx?id=170026